مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال‌احمر از تولید ۴۲ هزار عدد انواع پوشاک امدادی برای استفاده نیروهای امدادرسان این جمعیت در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح احتمالی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا امیریان افزود: در تولید این پوشاک و لباس های امدادی از جمله بلوز و شلوار زیرگرم، پیراهن ستادی آستین بلند، تی شرت های یقه تنیسی دو و سه دکمه، شلوار ۶ جیب امدادی، اسپلیت شلوار، مانتو ستادی طرح دار، جلیقه عملیاتی و ژیله های ستادی عملیاتی از پارچه های تولید داخل و پارچه پنبه پلی استرکشی، پارچه با کیفیت کجراه، پارچه تریکو (جودون) و پارچه تترون استفاده شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی نیروهای امدادی مختلفی از هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در محل حضور دارند این لباس های امدادی با دارا بودن آرم و نشان رسمی جمعیت هلال احمر به صورت چاپ و یا گلدوزی شده، نوار شبرنگ برای محافظت نیروهای امدادی در تاریکی شب و عملیات امداد و نجات در اماکن فاقد نور، ضد آب بودن، استفاده در فصول سرد و گرم تولید شده اند.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۳ هزار تخته پتو ویژه شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح و ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع چادر بمنظور اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح تولید کرده است.

امیریان توضیح داد: در مدت یادشده همچنین ۱۰ هزار عدد کیف کمک های اولیه، کیف نجات خانواده، کوله پشتی و محصولات سراجی در این شرکت تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه «کیف نجات خانواده» و «کیف کمک های اولیه» از ضروریات آمادگی در برابر حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت است که افراد بر اساس شدت و وسعت حادثه تا رسیدن نیروهای امدادی می توانند از این تجهیزات برای حفظ حیات و سلامتی خود و خانواده خود استفاده می کنند، افزود: کیف کمک ‌های اولیه یک امدادگر حرفه ‌ای با جعبه کمک‌ های اولیه مورد استفاده در اتومبیل شخصی از نظر نوع وسایل و ملزومات تفاوت دارد. همچنین، جعبه کمک‌های اولیه مورد استفاده در منزل با جعبه کمک ‌های اولیه یک مدرسه از نظر حجم و تنوع وسایل داخل جعبه نیز متفاوت است.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران اظهار داشت: در تولید این کیف های امدادی جیب های بلند طولی (برای بطری های آب معدنی)، جیب جلو (برای وسایل امداد و کمک های اولیه)، بندهای کشی برای نگهداری (وسایل پزشکی، غذا و دارو)، پلاستیکی در کف جهت ضربه گیری، پوشش ضد آب و خش و قابلیت حمل آسان طراحی شده است.

وی افزود: همچنین در تولید این کیف ها برای شرایط اضطراری عمومی و پیچیده لوازم امداد مورد نیاز و ضروری از جمله باند، ماده ضدعفونی کننده زخم یا بتادین، الکل، چسب زخم، پماد ضد سوختگی، گاز استریل و نظایر آن پیش بینی شده که استفاده کنندگان از آنها می توانید در قسمت های تقسیم بندی شده این کیف های عملیاتی و قابل حمل مقداری لباس گرم و پتوی مسافرتی کم حجم، کبریت یا فندک، چراغ قوه و لوازم بهداشتی مورد نیاز از جمله دستمال های مرطوب و نظایر آن و اگر مقدر بود مقداری وجه نقد و یک کپی از مدارک مهم و شخصی افراد خانواده را نیز در آن قرار دهند.

به گفته‌ امیریان هم اکنون در این شرکت بالغ بر چندین چادر طبق محیط های آب و هوایی استان‌های مختلف کشور، انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و بادی و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می‌شود که می توان به تولید انواع چادرهای امدادی، اقلیمی (۶ ضلعی)، اختصاصی فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، آکاردئونی، ۲۴۰ متری چند منظوره (راب هال)، استراحتگاه گروهی (۲۴ نفره)، نظامی، استتار، مسافرتی کامپوزیتی، فنری و ضد حشره و نظایر آن اشاره کرد.