تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سیل‌زده کمیته امداد، از طریق مشارکت دانشجویان، اساتید و دانشکده‌های پزشکی کشور با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به امضا رسید.

به گزارش نیکوکار، مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سیل زده کمیته امداد با حضور علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این مراسم با اشاره به اینکه در سیل فروردین‌ماه امسال حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی مددجویان این نهاد دچار آسیب شد، گفت: بازسازی این منازل برای محروم‌ترین اقشار جامعه نیازمند یک عزم ملی است که در این زمینه دانشجویان و جامعه پزشکی کشور پیش قدم شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت دانشجویان و اساتید علوم پزشکی در ساخت منازل مددجویان کمیته امداد یک اقدام فرهنگی با ارزش است، افزود: کمیته امداد در همه امور تنها یک مجری است و مردم نیکوکار و اقشار مختلف، مهم‌ترین عامل در رفع گرفتاری‌ها و نیازمندی‌های هموطنان‌شان هستند.

عسگریان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با مشارکت جامعه پزشکی کشور یک الگوی خوب برای دیگر دستگاه‌ها برای همیاری به مددجویان و نشان دهنده عمق و اصالت نوعدوستی در جامعه ایران است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به جزئیات این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه، دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با مشارکت دانشجویان، اساتید و دیگر افراد نیکوکار، ساخت و تجهیز ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را بر عهده می‌گیرند.

وی اضافه کرد: برای مشارکت در ساخت هر واحد مسکونی شهری در مناطق سیل‌زده مبلغ ۲۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده که این مبالغ از سوی جامعه پزشکی کشور کمک خواهد شد و در صورت لزوم، کمیته امداد مبالغ مورد نیاز برای تکمیل منازل را اختصاص خواهد داد.

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی پویش بهار همدلی از سوی دانشجویان و اساتید علوم پزشکی کشور برای کمک به سیل‌زدگان، گفت: این پویش ابتدا از سوی دانشجویان آغاز شد و در ادامه اساتید و دیگر کارکنان دانشکده های علوم پزشکی به پویش بهار همدلی پیوستند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سیما سادات لاری افزود: دانشجویان و دانشکده های علوم پزشکی متعهد شده‌اند که از طریق این پویش ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را به انجام برسانند و پس از تجهیز تمامی لوازم ضروری، به خانواده‌های سیل‌زده ارائه دهند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/