رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال باید ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در کشور ایجاد شود که از این مجموع تاکنون ۱۵۰ هزار شغل محقق شده‌است.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲۳۰ واحد مسکونی در شهرستان جم استان بوشهر افزود: یکی از رویکردهای اصلی این نهاد حمایتی که از سال گذشته آغاز شده توانمندسازی مددجویان است هرچند حمایت از مددجویان خاص از جمله سالمندان و بیماران صعب‌العلاجی که امکان درمان ندارند، همچنان برعهده کمیته امداد است.

وی اضافه کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پیش بینی کرده‌است که با توجه به هزینه‌های سنگین بخش اشتغال این میزان باید افزایش یابد.

بختیاری، توانمندسازی مددجویان در زمینه مسکن را از جمله دیگر رویکردهای کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در این ارتباط در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده و در مجلس مطرح است که از محل تبصره ۱۴، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان ساخته شود.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم این ماموریت‌ها بخوبی در کشور برای جامعه هدف انجام شود.

بختیاری ادامه داد: در استان بوشهر تاکنون چهار هزارو ۵۰۰ اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شده و انتظار می‌رود تا پایان سال این آمار به ۶هزار اشتغال با ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه افزایش یابد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۳۰ واحد مسکونی در استان بوشهر گفت: این واحدهای مسکونی مددجویی در چهار شهرستان جم، عسلویه، کنگان و دیر با سهم ۵۰ درصدی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتنصادی انرژی پارس و کمیته امداد در مدت یک سال احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیاری افزود: مشارکت شرکت‌های پتروشیمی در رفع مشکل مسکن مددجویان در استان بوشهر نشان می‌دهد این شرکت‌ها در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود فصل تازه ای از همکاری‌ها را با کمیته امداد آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در عرصه فقرزدایی تامین مسکن مقاوم و پایدار است و حضور خیران حقیقی و حقوقی در برنامه‌های فقرزدایی و توانمندسازی کمیته امداد قابل تقدیر است.

بختیاری اضافه کرد: در این ارتباط فعالیت‌های خوبی در کشور از طریق انعقاد تفاهم نامه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استانداری‌ها، بنیاد مسکن و صنایع انجام شده‌است.

همچنین در این آیین چهار واحد مسکونی ویژه ایتام شهر عسلویه که با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت پتروشیمی زاگرس و کمیته امداد ساخته شده‌است، بهره‌برداری و تحویل مددجویان شد.

برای احداث این واحدهای مسکونی ۹۰ متری درمجموع ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده‌است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/