کد خبر: 8074

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: ۳۶ هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی در بین بیماران و افراد آسیب‌دیده از کرونا در استان توزیع شده است.

به گزارش نیکوکار، سردار مرتضی کشکولی در سخنانی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی از سوی وزارت بهداشت، سپاه و بسیج، اظهار داشت: اصل در اجرای این طرح، غربالگری و مراقبت از بیماران کرونایی و همچنین جدا کردن آنها از مردم است.

وی با بیان اینکه در این راستا پنج تیم طراحی شده است، عنوان کرد: مسئولیت دو تیم حمایتی و عملیاتی این طرح بر عهده سپاه و بسیج است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه در تیم‌های وزارت بهداشت هم بسیجیان همکاری دارند، افزود: تا امروز سه هزار و ۷۲۴ نفر از نیروهای بسیجی را در قالب تیم‌های مختلف در اختیار بهداشت و درمان قرار داده ایم و در محلات مختلف و خانه به خانه کار غربالگری و… را انجام می‌دهند.

سردار کشکولی با اشاره به تقسیم بندی نیروهای بسیج در چهار شیفت، گفت: در این راستا ۱۴ هزار ۸۹۶ بسیجی تا عید تقسیم بندی شده اند و در تیم‌های مراقبتی، نظارتی، رهگیری و… فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه به جز این نیروهای بسیجی، هزار و ۷۹۴ تیم حمایتی برای تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در نظر گرفته ایم، گفت: این امر در قالب هر تیم و اعضای ۴۲ نفره پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، تصریح کرد: تا امروز ۳۶ هزار و ۴۳۶ بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی در بین افراد آسیب دیده از کرونا استان توزیع شده است.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه ۲۲ هزار و ۴۱۵ بسته بهداشتی نیز در بین این افراد توزیع شده است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ غذای گرم نیز در بین این افراد توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۰۰ نفر از کادر درمانی پاسدار رسمی، وظیفه و بسیجی در قالب طرح شهید سلیمانی، افزود: از این تعداد ۱۰۷ نفر کادر درمانی سپاه هستند و ۲۹۳ نفر نیز پزشک، پرستار، بهیار و… عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه تا کنون ۹۷ نفر از این افراد را در اختیار علوم پزشکی قرار داده ایم و در شیفت قرار گرفته اند، ادامه داد: در سراسر کشور خوشبختانه ابتلاء و فوتی کرونا سیر نزولی دارد و این امر بی نظیر است.

سردار کشکولی، گفت: امیدواریم که با وحدت مسئولان و مشارکت مردم این روند استمرار پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/