مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام‌(ره)، از ساخت و تحویل ۱۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط کمیته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، احمدرضا دالوند روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان سالی مالی (تیر ماه ۱۴۰۰) ۶۴ هزار واحد مسکونی ساخت و تحویل نیازمندان خواهد شد، افزود: براساس برنامه ریزی های به انجام رسیده طی این مدت ۴۹ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیرات نیاز مورد بازسازی قرار گرفته است.

به گفته وی، در مجموع برای ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی ۴۹ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور مبلغ ۱۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار از سه سر فصل اعتبارات دولتی، منابع مردمی و تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تامین اعتبار شده است.

دالوند با تاکید بر اینکه مددجویان واجد شرایط می توانند برای ساخت یا تعمیرات واحدهای مورد نظر از مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسیهلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت بهره مند شوند، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، ساماندهی نیازمندان حاشیه شهرها نیز از دیگر مسایلی است که کار مطالعه آن آغاز شده و پیگیر آن هستیم.

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد تصریح کرد: اگر مشکلی در خصوص تامین به موقع منابع مالی نداشته باشیم، از صفر تا صد ساخت و تحویل یک واحد مسکونی را ظرف مدت ۶ ماه برای ارائه به مددجویان آماده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه ساخت یک واحد مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده، تصریح کرد: واحد های ساخته شده در قالب ۵۵ متر مربع و با رعایت همه قوانین ساخت و ساز صورت می گیرد.

دالوند با بیان اینکه شعار ما ساخت سرپناه امن است، گفت: با توجه به هماهنگی های انجام گرفته، ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی در قالب تیپ های متفاوت بنا به شرایط آب و هوایی و مسائل جغرافیایی ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مسکن برای نیازمندان از مباحث اصلی در توانمندسازی آنها به شمار می رود، اظهار داشت: براساس سیاست های کمیته امداد اولویت ساخت واحدهای مسکونی به مناطق روستایی تعلق دارد زیرا مسکن گران ترین خدمتی است که به نیازمندان ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/