کد خبر: 8028

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی چالش های پیش روی مدارس عشایری و ضرورت اختصاص ردیف اعتباری ویژه ای در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای توسعه آموزش و پرورش عشایری گفت: یکی دیگر از نیازهای ما تامین ۸۰۰ تخته چادر برای ایجاد مدارس سیار عشایری است.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا سیفی در این باره اظهار کرد: انتظار داریم ماده ۱۴ اساسنامه مدارس عشایری محقق و اجرایی شود.

وی افزود: ضروری است به منظور تحقق عدالت آموزشی و توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاصی به عنوان توسعه آموزش و پرورش عشایری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منظور شود. قولش را به ما داده اند که این کار انجام شود. هنوز در بودجه ردیف اعتباری مجزا برای این حوزه دیده نشده است.

سیفی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش های ما به کارگیری نیروهای آموزش دیده به جای سرباز معلم در مدارس عشایری است گفت: اکنون حدود ۱۴ هزار معلم و نیروی آموزشی داریم. هزار نفر پرسنل اداری هستند که در قسمت های مختلف مشغول به کار هستند. ۲۱۱ هزار دانش آموز در ۶۰۰۰ مدرسه عشایری نیز در حال تحصیل اند. پیگیری هایی برای تامین نیروی انسانی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر  از نیازهای ما تامین ۸۰۰ تخته چادر برای ایجاد مدارس سیار عشایری است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین ایجاد هزار چشمه سرویس بهداشتی در مدارس عشایری باید تحقق یابد گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور، به ما قول داده است و چند جلسه برگزار کرده ایم و امیدواریم به نتایج خوبی منتهی شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان دختر، فعالیت مدارس شبانه روزی، روستا مرکزی و یا در حداقل شرایط تامین وسیله ایاب و ذهابشان لازم است و باعث می شود کمتر شاهد ترک تحصیل باشیم.

سیفی با بیان اینکه از ابتدای کرونا، کلاس های دانش آموزان عشایر حضوری برگزار شده، زیرا در منطقه سفید قرار داشتند و تعدادشان کم و پراکنده بود اظهار کرد: البته برگزاری کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/