سرپرست فرمانداری زرندیه از فعالیت ۳۵ گروه کاری در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا و انجام اقدامات مراقبتی و درمانی برای آنها خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سیامک سلیمانی افزود: شهرستان زرندیه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد اما روند نزولی شیوع نباید میزان حساسیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم را کاهش دهد زیرا این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
وی بیان کرد: اقدامات تاثیر گذاری در سطح شهرستان زرندیه برای مبارزه با کرونا انجام شده که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح شهید سلیمانی، فرهنگ‌سازی در جامعه و همکاری ویژه بین دستگاهای مرتبط اشاره کرد.
سرپرست فرمانداری زرندیه اظهار کرد: با توجه به گستردگی بخش خرقان در زرندیه، اجرای طرح شهید سلیمانی کمک شایانی به مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا در این منطقه کرد که این دستاورد با همکاری و تعامل سازنده مردم به دست آمد.

سلیمانی بیان کرد: با همکاری بسیج، شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های مربوط ۳۵ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان و روستاها مشارکت دارند و نسبت به بیماریابی اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: مراجعات تیم‌های ارزیابی در بسیاری از موارد به موقع صورت گرفته و ضمن شناسایی افراد مبتلا در محل زندگی شان، نسبت به برقراری مراقبت های پزشکی و درمانی اقدام شد تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری به عمل آید.

به گفته او،در حالی که با توجه به شرایط صنعتی شهرستان نگرانی‌های جدی در مورد افزایش شیوع ویروس کرونا وجود داشت اما اکنون با همکاری دستگاه‌های اجرایی، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و همراهی مناسب مردم، اوضاع تحت کنترل است.
سرپرست فرمانداری زرندیه عنوان کرد: اجرای طرح محدودیت‌های تردد در این شهرستان با وضعیت زرد تاثیر بسیار مطلوبی در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر دارد.
وی همچنین از تعامل و همراهی مردم شهرستان زرندیه در پرهیز از برگزاری دورهمی های شب یلدا قدردانی کرد و این رفتار را احترام به سلامت جامعه و جامعه پزشکی و پرستاران دانست.

شهرستان زرندیه با ۷۰ هزار نفر جمعیت از مراکز صنعتی، کشاورزی و تولید پسته در استان مرکزی محسوب می شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/