کد خبر: 7723

ازسوی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری؛

عملکرد مالی و بودجه‌ای کمیته امداد در سال ۹۸ مطلوب ارزیابی شد

عملکرد مالی و بودجه‌ای کمیته امداد برای سال ۹۸ از سوی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و موسسه مفید راهبر،شفاف و مفید ارزیابی شد.

به گزارش نیکوکار، مجمع عمومی سالیانه کمیته امداد به منظور بررسی حساب‌های مالی سال ۹۸ با حضور اعضای هیأت امنای این نهاد، محمدجواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، هوشنگ نادریان، مدیرعامل مؤسسه حسابرسی مفید راهبر و هیأت همراه تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد ضمن تشکر از اعضای هیأت امنا به دلیل همراهی و همکاری در تدوین و اجرای سیاست‌های کلی این نهاد، گزارشی از فعالیت‌های مالی کمیته امداد در سال ۹۸ را ارائه کرد.

در ادامه، بازرسان و حسابرسان مؤسسه مفید راهبر به ارائه گزارشی از وضعیت مالی و مقایسه بودجه با عملکرد کمیته امداد پرداخته و عملکرد این نهاد در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند را بر پایه گزارش‌های مدون، استانداردهای حسابرسی بخش عمومی و تلفیقی گروهی، «مطلوب» ارزیابی کردند.

همچنین ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با تقدیر از اعضای هیأت امنا و رئیس کمیته امداد به دلیل عملکرد مالی شفاف و سخت‌گیری در روندهای بودجه‌ای، از تمامی مدیران و کارکنان کمیته امداد به خاطر تلاش و خدمت صادقانه در یاری‌رسانی به محرومان تجلیل به عمل آورد.

وی تاکید کرد: گزارش‌های مالی کمیته امداد و عملکرد این نهاد طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که روند امور در این نهاد همه ساله رو به رشد بوده و شاهد ارتقای فعالیت‌ها در کمیته امداد هستیم.

بر اساس ماده ۱۲ اساس‌نامه کمیته امداد، نظارت بر عملکرد این نهاد و مؤسسات و واحدهای تابعه و وابسته به آن بر عهده معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری بوده و هر ساله علاوه بر نظارت نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور، عملکرد کمیته امداد توسط مؤسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس مستمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مؤسسه حسابرسی مفید راهبر به منظور اعمال نظارت و ارتقای سطح کیفی اطلاعات و گزارش‌های مالی و مدیریتی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی و ارائه خدمات حرفه‌ای به دستگاه‌ها و مؤسسات تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری به عنوان مؤسسه غیرتجاری انتفاعی در اواخر سال ۱۳۷۱ تأسیس و بر اساس مصوبه مورخ ۱۷/‏۰۵/‏۱۳۸۰‬ هیأت وزیران به عنوان مؤسسه حسابرسی عضو «جامعه حسابداران رسمی ایران» به رسمیت شناخته شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/