کد خبر: 771

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:

هلال احمر ۶۰۰ کیلومتر مسیر زمینی اربعین را پوشش می دهد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پوشش زمینی مراسم اربعین ۶۰۰ کیلومتر است، گفت: بر اساس تفاهم نامه این مرکز با جمعیت هلال احمر عراق خدمات بهداشت و درمان زائران ایرانی عتبات عالیات بر عهده جمعیت هلال احمر ایران است.

به گزارش نیکوکار، محمدتقی حلی ساز روز یکشنبه در نشست خبری تشریح آخرین اقدامات و برنامه های پوشش امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در داخل و خارج کشور افزود: در خارج از مرزها (کشور عراق) مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خدمات درمانی مربوطه را به زائران اربعین حسینی(ع) در شهرهای کربلا معلی، کاظمین شریفین، سامرا، کوت، حله و نجف اشرف را ارائه خواهند کرد.

وی از فعالیت ۶۰ پایگاه درمانی درمانگاه شبانه‌روزی، کمپ بین راهی و بیمارستان برای خدمات رسانی به زائران ایرانی راهپیمایی بزرگ اربعین ۹۸ خبر داد و گفت: تلاش می کنیم خدمات درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را به همه زائران سالار شهیدان(ع) ارائه کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در کشور عراق حداقل ۱۴۰ تُن دارو و تجهیزات پزشکی در قالب ۱۵ تا ۱۸ تریلی به عراق ارسال خواهیم کرد.

حلی ساز همچنین از اعزام حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کادر بهداشت و درمان هلال احمر برای حضور در پایگاه ها و خدمت به زائران اربعین به عراق خبر داد و گفت: این تعداد کادر بهداشتی و درمانی شامل پزشکان، متخصصان، پرستاران، متخصص آزمایشگاه و نظایر آن هستند.

وی همچنین از هماهنگی با بیمارستان های عمومی عراق خبر داد و گفت: در صورت لزوم و نیاز بیماران، پزشکان هلال احمر در بیمارستان عراق خدمات جراحی محدود هم خواهند داشت و بیمارانی که نیاز به انتقال به بیمارستان های کشور داشته باشند نیز به وسیله آمبولانس های هلال احمر به مرز منتقل شده و تحویل عوامل اورژانس کشور می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، پایگاه های جمعیت در شهرهای کربلا، مسیر نجف به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا را در «کربلای معلی» درمانگاه شبانه‌روزی واقع در هتل مالک، درمانگاه شبانه‌روزی در هتل الماس شرق، پایگاه درمانی تخصصی در بیمارستان الحسین، چادر عتبه امام حسین(ع)، چادر هلال احمر عراق در خیابان جمهوری، پایگاه درمانی پارک متنزه الحسین (طب سنتی)، درمانگاه هتل بلد الاولیاء در باب قبله حضرت عباس(ع)، پایگاه های درمانی مسیر نجف تا کربلا را پایگاه عمود ۲۸۵ عنوان کرد.

وی افزود: این پایگاه ها همچنین در بیمارستان حیدریه (عمود ۶۹۰)، پایگاه مجمع الزائرین امام حسن مجتبی(ع) (عمود۷۹۰)، پایگاه عمود ۱۰۸۰، پایگاه عمود ۱۰۹۲، پایگاه عمود ۱۱۲۰، پایگاه های درمانی نجف اشرف را درمانگاه شبانه‌روزی ولایت واقع در هتل النبأ، درمانگاه شبانه روزی واقع در هتل ام القری، پایگاه درمانی در صحن جدید حضرت زهرا (س)، پایگاه درمانی کمیل (مسجد کوفه)، پایگاه های درمانی کاظمین را درمانگاه شبانه روزی جوادالائمه واقع در هتل جنه الفردوس، پایگاه درمانی در خیابان صاحب الزمان (عج)، پایگاه درمانی در خیابان امام علی (ع) و پایگاه های درمانی سامراء را پایگاه درمانی در منطقه حرم مطهر واقع در سامراء و پایگاه های درمانی مورد نیاز در حله که به صورت استقرار ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه آمبولانس در شهر حله است، مستقر شده اند.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.
برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائران ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/