معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع البسه و کفش مناسب زمستانی بین گروه‌های امدادرسان هلال‌احمر به منظور سرعت بخشی در امدادرسانی و ارتقای ضریب پاسخگویی نیروهای امدادی به حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار و بحرانی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سعید متانی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: این مهم با توجه به پیش ‌بینی بارندگی‌های اخیر توسط سازمان هواشناسی کشور و شروع فصل سرما و همچنین لزوم حفظ آمادگی بیش از پیش نیروهای عملیاتی مستقر در پایگاه‌ های امداد و نجات انجام شده است.
وی توضیح داد: در اجرای توزیع این البسه و کفش مناسب زمستانی سازمان امداد ونجات ۹ هزار جفت کفش و ۴۴ هزار ثوب انواع البسه را با توجه به اعتبارات پیش‌بینی‌شده و خریدهای صورت‌ گرفته در سال جاری طی طرح تقسیم و بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای مدنظر و با همکاری معاونت عملیات این سازمان انجام داده است.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات اضافه کرد: همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام‌ شده و به‌منظور توزیع هرچه سریع‌تر اقلام تخصیصی، استان‌های کشور طی هفته‌ گذشته با اعزام نماینده نسبت به دریافت اقلام یادشده اقدام کردند.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه از فردا (پنجشنبه) ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند ۹۹ به مدت ۹۰ روز در سراسر کشور آغاز می شود که در این طرح ۱۱ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار می پردازند.

در این طرح هزار و ۲۶۳ مرکز شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه در مراکز ۳۲ استان و ۳۴ تیم آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس(آنست) به همراه هزار و ۵۵۳ تیم تخصصی هلال احمر و به کار گیری هزار و ۴۳ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲ هزار و ۱۸ دستگاه خودروهای امدادی، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و ۴۸۰ دستگاه موتور سیکلت فعالیت خواهند داشت.

در اجرا و برگزاری این طرح ملی مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا، دو برابر سال قبل است و در همه شهرستان‌ها به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برفگیر وجود دارد، تکایا، حسینه‌ها و مساجد هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده و به علاوه پایگاه‌های امدادی هلال احمر تجهیز شده و بسته‌های امدادی ۲۴ و ۷۲ ساعته تامین شده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/