مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از اهدای 82 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان زنجانی خبر داد و گفت: تاکنون ۴۵۲دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان مورد حمایت کمیته امداد تحویل داده شده است.

به گزارش عصر خدمات، هدایت صفری  در زنجان اظهار کرد: از راهبردهای اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های مورد حمایت بوده و با همین رویکرد در کنار ایجاد اشتغال و خلق فرصت‌های شغلی مناسب، سرمایه‌گذاری برای آیندۀ این خانواده‌ها از طریق فراهم کردن زمینۀ تحصیل و آموزش دانش‌آموزان تحت حمایت از اقدامات مهم کمیته امداد در این بخش است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم خوداتکایی و خودکفایی واقعی در گرو ارتقای اطلاعات و دانسته‌های خانواده‌ها است، افزود: با همین نگاه تلاش می‌کنیم با فراهم کردن امکان تحصیل و آموزش دانش‌آموزان تحت حمایت سرمایه‌گذاری صحیح و پرسودی برای نسل آینده ساز جامعه انجام شده و با هموار کردن مسیر توانمندسازی فکری و فرهنگی آنها، زمینه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های مورد حمایت  را فراهم کرده و به قطع فقر بین نسلی منجر شود.

صفری با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۳ هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز  مستعد تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان با توجه به عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا فراهم کردن زمینه بهره‌مندی همه دانش‌آموزان مورد حمایت از آموزش غیر حضوری است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز سال تحصیلی تاکنون با اقدامات انجام شده و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، مراکز نیکوکاری، حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ۴۵۲ دستگاه تبلت، گوشی هوشمند، لپ تاپ و رایانه تهیه و به دانش‌آموزان تحت حمایت تحویل داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: با وجود اقدامات انجام شده و مساعدت‌های خیران با توجه به وسعت نیاز خانواده‌های مورد حمایت ۲۳۷ دانش‌آموز تحت حمایت معیشت بگیر این نهاد به آموزش غیر حضوری دسترسی ندارند و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری بیشتر از مشارکت خیران و هم‌افزایی آن با اعتبارات این نهاد تا پایان آذرماه زمینه بهره‌مندی همه دانش‌آموزان مورد حمایت از آموزش غیر حضوری مدارس فراهم شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر