معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان از حوادث جوی ۱۹ استان از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمدباقر محمدی  با ارائه آخرین گزارش عملیاتی از امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته بارش برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ۱۹ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد آغاز شده که تاکنون چهار هزار و ۸۵۷ نفر(چهار هزار و ۶۴۰ نفر در سیل و آبگرفتگی و ۲۱۷ نفر در برف و کولاک) در ۲۹ محور کوهستانی، ۹۳ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شده‌اند.

وی توضیح داد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۹ نفر از در راه ماندگان برف و کولاک که در میان آنان شماری زن و کودک نیز حضور داشتند در پایگاه‌های امداد و نجات و اماکن امن و گرم اسکان اضطراری یافته و ۳۱ خودروی گرفتار از آب و گل ولای و ۳۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر رهاسازی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این سلسله عملیات امدادرسانی در حوادث جوی ۱۷۵ تیم امدادی در پوشش ۶۸۴ امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات متنوع امدادی به متاثرین از حوادث جوی پرداختند.

محمدی گفت: در مدت زمان یادشده مقادیری بیسکویت، آب معدنی به عنوان تغذیه اضطراری و هزار و ۳۸۴ تخته پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی، ۳۸۱ بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، ۶۵۴ تخته موکت، ۵۹ دستگاه چادر امدادی، هزار و ۵۲۱ قوطی کنسرو، سه هزار و ۵۱۸ کیلوگرم نایلون،   هزار و ۵۶۵ کیلوگرم، ۲۴۸ کیلوگرم قند و شکر، ۹۳۸ کیلوگرم حبوبات در میان هموطنان متأثرین از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و مسافران در راه مانده توزیع شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/