کد خبر: 7558

عضو هیات رییسه منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی گفت: «من هستم، چون ما هستیم» به عنوان شعار سال ۲۰۲۱ مددکاران اجتماعی تعیین شد.

به گزارش نیکوکار، سید حسن موسوی چلک افزود: هر سال شعار جهانی توسط جامعه مددکاری اجتماعی جهان انتخاب می‌شود که شعار امسال به یاد نلسون ماندلا و با تاکید بر دانش بومی با عنوان «من هستم، چون ما هستیم» نامگذاری شده است که این شعار بر محور «همبستگی اجتماعی و اتحاد جهانی» است.

وی ادامه داد: بر اساس دستور کار ۱۰ ساله مددکاری اجتماعی که مورد اجماع اعضای سه سازمان فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی، انجمن بین المللی مدارس مددکاری اجتماعی و شورای رفاه اجتماعی نیز هست، تشکل‌های مددکاری اجتماعی طی ۱۰ سال آتی و به ویژه دو ساله اول اجرای این دستور کار برای تقویت همبستگی اجتماعی و اتحاد جهانی تلاش خواهند کرد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درمورد علت این انتخاب گفت: تعیین این شعار به ویژه در پایان سال ۲۰۲۰ که با بحران جهانی کووید ۱۹، وابسته بودن انسان‌ها به هم به گونه‌ای تاریخی هویدا شده بود، می‌تواند آغاز فصل جدیدی از زندگی بشری را نشان دهد. استفاده از این شعار همچنین به استفاده از دانش بومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوامع برای حل مسائل محلی که در سال‌های اخیر بارها در کنفرانس‌های مددکاری اجتماعی درباره آن بحث شده است باز می‌گردد.

موسوی چلک اضافه کرد: لفظ «اوبونتو» (UBUNTU) کلمه‌ای آفریقایی و بیانگر این دستور اخلاقی قدیمی است که یکپارچه بودن جوامع انسانی را گوشزد می‌کند و در ادبیات غنی ایران نیز با اشعار مشهور سعدی شیرازی «بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند /چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار» از آن یاد می‌شود. روز جهانی مددکاری اجتماعی به صورت سنتی سومین سه شنبه مارس هر سال میلادی جشن گرفته می‌شود و در سال جاری ۱۶ مارس (معادل ۲۶ اسفند ۱۳۹۹) خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی یادآور شد: انجمن مددکاران اجتماعی ایران از حدود ۹ سال قبل به عضویت فدراسیون جهانی در آمده و تاکنون سه کرسی کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و عضو کمیته سازمان ملل فدراسیون جهانی را در این فدراسیون در اختیار دارد. برای کرسی چهارم هم در حال اقدام هستیم. ضمن اینکه میزبانی سال ۲۰۲۳ منطقه آسیا و اقیانوسیه را هم گرفتیم. انجمن مددکاران اجتماعی ایران اعتبار و جایگاه بسیار خوبی در فدراسیون دارد که به واسطه تلاش‌های ۶۳ ساله مددکاران اجتماعی ایران است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر