کد خبر: 7553

فرماندار ویژه ری با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد و نیروهای جهادی و مردمی در اجرای طرح «سردار شهید قاسم سلیمانی» گفت: ۸ هزار بسته معیشتی توسط اوقاف و امور خیریه ری توزیع خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، حسین توکلی کجانی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در مرکز شهرستان و بخش های تابعه ری اظهار داشت: با اجرای محدودیت های جدید از اول آذرماه در شهرستان ری و همچنین با مشارکت و همراهی مردم و اصناف، در حال حاضر در شهرستان وضعیت بیماری کرونا تا حدودی کنترل شده است.

توکلی کجانی افزود: بیماری کرونا جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داده و علی رغم تلاش های گسترده برای کشف واکسن، احتمال تداوم این بیماری در سال پیش رو وجود دارد و در این خصوص از همه شهروندان و صنوف انتظار می رود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند تا وضعیت محدودیت های کرونایی در شرایط قرمز (پر خطر) قرار نگیرد.

وی بیان داشت: تامین سلامت مردم در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از تحریم و بیماری کرونا، از اولویت های دولت است و همراهی مردم در رعایت محدودیت ها نیز به مهار بیماری کرونا و به تبع آن ادامه فعالیت های اقتصادی می انجامد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: طرح سردار شهید قاسم سلیمانی طرحی محله محور و مردمی است که با رویکرد هر خانه یک پایگاه سلامت، برای غربالگری و شناسایی مبتلایان بسیار مفید و موثر است و در این طرح میتوان از ظرفیت پزشکان جهادی، نیروهای مردمی و همچنین ظرفیت گروهای فعال در مساجد برای مقابله و کنترل کرونا استفاده کرد.

توکلی کجانی عنوان داشت: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست‌های گسترده، بیماریابی و قرنطینه و رصد هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی، محافظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و همچنین افزایش درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از اهداف و راهبردهای مهم طرح شهید قاسم سلیمانی است که با جلب مشارکت مردم زمینه تحقق آن صورت می گیرد.

وی افزود: هر زمان یک مدیر به صورت میدانی وارد عرصه اجرایی شود قطعاً در پیشبرد امور تاثیرگذارتر است که خوشبختانه از اول آذرماه و با شروع محدودیت های جدید، اکثریت مدیران و مسئولان شهرستان ری حضور میدانی داشتند و همین رویکرد موجب شد طرح محدودیت های هوشمند کرونایی با موفقیت در شهرستان ری اجرا شود.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: رسیدگی به اقشار آسیب دیده از کرونا در شهرستان ری جزو اولویت ها قرار دارد که در این راستا ۸ هزار بسته معیشتی توسط اوقاف و امور خیریه آماده و به خانوارهای نیازمند تحویل خواهد شد و این روند بایستی با همکاری دستگاه های اجرایی در تمامی بخش ها، روستاها و نقاط کم برخوردار شهرستان استمرار داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/