رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۴۹۰۰ حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی هشت استان کشور در چهار روز گذشته(دوشنبه) خبر داد و گفت: در این مدت ۵۷۵ متاثر از سیل و آبگرفتگی اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی پور در تشریح خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی چهار روز گذشته در هشت استان کشور گفت: استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان در این مدت، متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران هلال احمر در ۱۰۹ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به حادثه دیدگان، خدمات امدادی ارائه کردند.

وی افزود: با تلاش امدادگران در چهار روز گذشته، به ۴۹۰۲ نفر امدادرسانی شد، هفت نفر به مناطق امن و سه نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مدت، از ۸۷ واحد مسکونی، آب تخلیه شد، ادامه داد: در این عملیات ۱۲۵ تیم امدادی شامل ۵۶۵ امدادگر، به ارائه خدمات امدادی پرداختند، همچنین ۱۰۰ دستگاه چادر، ۲۱۱۰ تخته پتو، ۹۷۰ تخته موکت، ۵۰۲۷ کیلوگرم نایلون، ۳۸۵ ست شست و شو، ۳۵۲ بسته غذایی، ۳۸۱۵ قوطی انواع کنسروجات، ۱۶۱۰ کیلوگرم برنج، ۷۴۵ کیلوگرم قند و شکر، ۶۵۵ کیلوگرم حبوبات، ۲۰۹ کیلوگرم روغن و ۱۷۳ شعله والور میان آسیب دیدگان توزیع شد.

ولی پور گفت: امدادرسانی در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.

امدادرسانی به بیش از ۱۹۰۰ حادثه‌دیده در ۵ روز گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر از روز ششم تا ۱۰ آذر ماه، به ۱۹۲۷ حادثه دیده در برف و کولاک ۱۳ استان کشور امدادرسانی کردند.

محمدباقر محمدی نیز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح گزارش پایانی خدمات امداد و نجات در برف و کولاک کشور گفت: ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران از روز ششم تا ۱۰ آذرماه متاثر از برف و کولاک بودند و امدادگران جمعیت در ۴۳ محور کوهستانی و ۶ روستا و مناطق عشایر نشین به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

وی افزود: در این مدت به ۱۹۲۷ نفر امدادرسانی شد، ۱۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند. ۲۵۰ دستگاه خودرو نیز از برف و کولاک رهاسازی شد.

محمدی با اشاره به حضور ۶۴ تیم عملیاتی شامل ۲۱۹ امدادگر در این عملیات گفت: در این مدت ۱۷۷ تخته پتو، ۴۴۱ کیلوگرم نایلون، ۹۴ بسته غذایی، ۸۵ کیلوگرم برنج، ۱۵۰ بسته بیسکوییت، ۱۲۰ بطری آب معدنی میان حادثه دیدگان در برف و کولاک توزیع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/