کد خبر: 7385

مدیرکل زندان های استان تهران اعلام کرد:

اشتغال ۱۵۰۰ مددجو در کارگاه‌های تولیدی ندامتگاه قزلحصار

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: بیش از 1500 مددجو در کارگاه‌های تولیدی ندامتگاه قزلحصار زیر نظر بنیاد تعاون، مشغول کار هستند و در این راه آماده همکاری با خیران و کارآفرینان هستیم تا در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان گام‌های بلندتری برداشته شود.

به گزارش نیکوکار، سیدحشمت الله حیات الغیب در مراسم افتتاح بخش جدید واحدهای کارگاهی ندامتگاه قزلحصار اظهار داشت: با برنامه های تدوین شده اشتغال در سازمان زندان‌ها، حداقل ۵۰ درصد مددجویان، تشویق زندانیان به حرفه آموزی برای بازگشت سالم به جامعه، اصل مهم تربیتی است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زمینه های اشتغال و حرفه آموزی افزود: امروز ۲۰۰ نفر دیگر از مددجویان به جمع زندانیان شاغل در این ندامتگاه افزوده شدند و تلاش بر این است تا پایان سال، تعداد شاغلان به ۵۰ درصد برسد.

مدیرکل زندان های استان تهران خاطرنشان کرد: بیکاری به عنوان مهمترین عامل گرایش افراد به سوی ارتکاب جرم بوده و مهارت‌آموزی و اشتغال زایی در زندان برای توانمندسازی زندانیان می تواند پس از آزادی، منجر به کارآفرینی و ورود آنان به بازار کار شود.

وی با تاکید بر تشویق و ترغیب زندانیان در حرفه آموزی، اضافه کرد: این افراد اغلب به دلایل مختلف وارد چرخه موادمخدر شده بودند، اما بعد از زندانی شدن، فرصت مناسب در اختیار دارند تا راه درست زندگی را در پیش گیرند.

حیات الغیب با اشاره به نقش نهادهای اجتماعی در این راه گفت: عوامل متعدد خانوادگی، شخصیتی، اجتماعی و اقتصادی موجب ایجاد زمینه ارتکاب جرم از سوی یک فرد می شود، بنابراین لازم است نهادهای مختلف، نیکوکاران و کارآفرینان به مجموعه زندان کمک کنند تا آنان پس از آزادی، مسیر درست تربیت و زندگی سالم را در پیش گیرند.

مددجویان ندمتگاه قزلحصار در رشته های نجاری، سراجی، فلزکاری، جوشکاری، تراشکاری، مونتاژ لامپ و سه راهی برق صنعتی، خیاطی و کفاشی زیر نظر بنیاد تعاون مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر