رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی کشور با اشاره به اجرای طرح پازل همدلی بهزیستی جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه نوشت افزار و تبلت برای کودکان مناطق نیازمند گفت:‌ ۱۳ هزار نفر در کمتر از ۲۰ روز ۵۰۰ هزار قطعه از پازل همدلی را خریداری کردند و تاکنون نزدیک پنج میلیارد تومان جمع شده است.

به گزارش نیکوکار، مهدی کاظمی خالدی افزود: این مشارکت در شرایط کرونا برای کمک به دانش‌آموزان نیاز با کمک تولیدکنندگان لوازم التحریر اجرا شد و طی آن قرار است ۶۰۰ هزار قطعه از یک پازل به مردم جهت مشارکت در کمک به دانش‌آموزان فروخته شود؛ بزرگترین پازل دنیا ۱۰ سال پیش در ویتنام با ۵۰۰ هزار قطعه ایجاد شده و پازل همدلی رکورد گینس را خواهد شکست.

وی اضافه کرد: نقشه ایران روی این پازل نقش بسته است و سایتی به نام سایت پازل همدلی به نشانی http://puzzlehamdeli.ir/ ایجاد شده تا هموطنان هر قطعه‌ای که می‌خواهند به نام آنها ثبت شود را مشارکت و ۱۰ هزار تومان آن را خریداری کنند. لوازم التحریر تهیه شده از این کمک‌ها از بهترین برندهای ایرانی است و معتادان بهبود یافته در یکی از مراکز خیریه، کوله‌های آن را با لوازم‌التحریر تکمیل می‌کنند؛ هر ۱۰ قطعه یک کوله می‌شود.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی کشور با تاکید بر اینکه اکنون فقط صدهزار قطعه از این پازل باقی مانده، گفت: این پازل در ابعاد ۲۰ تا ۳۰ متر قرار است تا جایی نصب شود؛ این پازل خودش ابزاری برای ایرانشناسی است و اسم تک تک کسانی که کمک می‌کنند در کنار این پازل نصب می‌شود.

بزرگترین پازل دنیا به شکل نقشه ایران به ابعاد بیست در سی متر با ۶۰۰ هزار قطعه طراحی شده تا با همدلی و خرید هر قطعه آن به مبلغ ۱۰ هزار تومان در تامین و تهیه وله‌پشتی و نوشت افزار برای ۶۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، کمک شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/