کد خبر: 6873

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) با تاکید بر اجرای طرح ملی «ایران مهربان» که با هدف جذب هرچه بیشتر حامی برای فرزندان نیازمندان آغاز شده، گفت: با امید به اینکه در سال ۱۴۰۰ هیچیک از فرزندان ایتام و محسنین کشور بدون حامی نباشند، ۳۲۲ هزار فرزندان این قشر مظلوم از جامعه نیازمند حامی هستند.

به گزارش نیکوکار، علیرضا عسکریان روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد ۱۴۱ هزار نفر شامل فرزندان ایتام و بقیه به عنوان فرزندان محسنین هستند.

فرزندان محسنین به افرادی گفته می شود که عموما دارای پدر و مادر یا حداقل یکی از والدین خود هستند اما آنها توانایی یا صلاحیت نگهداری از فرزندان خود را ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون به فرزندان ایتام ماهیانه حدود ۴۲۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۲۰۵ هزار تومان بابت کمک هزینه زندگی پرداخت می شود، گفت: از مهم ترین اهداف ما در اجرای طرح ملی ایران مهربان جذب حامی جدید و افزایش سرانه پرداختی به فرزندان ایتام به حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

۱۰ هزار و ۹۰۰ فرزند ایتام فاقد هرگونه حامی هستند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: به رغم مشارکت های خوب مردمی در همه عرصه ها اما اکنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر از فرزندان ایتام کشور بدون هرگونه حامی هستند که از خیرین و مردم نیکوکار تقاضا داریم با حمایت از این عزیزان در قالب طرح ملی ایران مهربان یاری رسان ما در این امر خیر باشند.

وی با تاکید بر اینکه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی فرزندان ایتام و محسنین ثبت نامی در کشور ۷۴۹ هزار نفر فعال هستند، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده امیدوارم با حضور و مشارکت خوب مردم آمار حامیان فعال تا سال ۱۴۰۰ به یک و نیم میلیون نفر افزایش یافته و هیچ فرزند یتمی فاقد حامی نباشد.

استقبال نمایندگان مردم در مجلس برای مشارکت در طرح ملی ایران مهربان

عسکریان با بیان اینکه به دنبال عملیاتی کردن طرح ملی ایران مهربان در همه دستگاههای دولتی و غیره هستیم، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استقبال بسیار خوب و چشم گیری برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در قالب حامی از خود نشان داده اند و ما نیز قدردان این حرکت ارزشمند و بزرگ نمایندگان مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه حوزه اکرام در کمیته امداد دو وظیفه جذب حامی جدید و نگه داشت حامیان را عهده دار است، ادامه داد: مدیران رسانه های وزین کشور همانند خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما، فارس و دیگر اصحاب رسانه نیز برای اجرای طرح ملی ایران مهربان استقبال خوبی از خود نشان داده اند که قدردان همه عزیزان این رسانه ها هستیم.

قدردان حمایت های دولت از اجرای طرح های کمک به فرزندان ایتام و محسنین هستیم

معاون کمیته امداد با تشکر و قدردانی از دولت به خصوص معاون اول ریاست جمهوری که گام های بسیاری خوبی را برای اجرای طرح ملی ایران مهربان برداشته است، گفت: اگر رسانه ها به خوبی و بیش از اینک یاری رسان ما برای کمک هرچه بیشتر به فرزندان ایتام و محسنین باشند، قدم های بسیار بهتری می توان برای حمایت از این عزیزان برداشت.

افزایش ۷۳ درصدی مشارکت مردم در جشن عاطفه‌ها

عسکریان همچنین با تاکید بر افزایش ۷۳ درصدی مشارکت مردمی در جشن عاطفه ها نیز گفت: در حالی که مردم در جشن عاطفه های سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان اهدا کردند، به رغم همه مسائل و مشکلات اقتصادی امسال این رقم به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی کمک های غیر نقدی را نیز با ۷۷ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد، افزود: با توجه به اینکه تمرکز امسال ما در برگزاری جشن عاطفه ها ابتیاع لوازم التحریر بود، به دنبال خرید حدود ۳۰۰ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند نیز بوده ایم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/