رئیس جمعیت هلال‌احمر از توزیع بیش از یک میلیون و ۵۵ هزار ماسک میان هموطنان در مدت ۱۱ روز و در قالب اجرای طرح «آمران سلامت» در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، کریم همتی در تشریح اقدامات و خدمات این جمعیت در طرح «آمران سلامت» که در پی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورود و مشارکت جوانان و داوطلبان در بحث پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به اجرا درآمد، گفت: در این طرح که روز پنجم آبانماه آغاز شد و تا روز پانزدهم آبان ادامه داشت، یک میلیون و ۵۵ هزار و ۲۶۵ عدد ماسک و ۸۱ هزار و ۲۵۶ لیتر مواد ضد عفونی کننده میان هموطنان سراسر کشور توزیع شده است.

وی افزود: به طور میانگین، روزانه ۴ هزار و ۱۵۰ نفر از اعضای برادران و سه هزار و ۴۵۵ نفر از اعضای خواهران داوطلب جمعیت هلال‌احمر در اجرای طرح و اقداماتی نظیر توزیع ماسک رایگان، مواد ضد عفونی کننده و همچنین راهنمایی هموطنان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت داشته‌اند.

همتی تعداد تیم‌های ثابت فعال در طرح را یک هزار و ۵۸۲ تیم و تعداد تیم‌های سیار مشارکت کننده در طرح را یکهزار و ۱۹۸ تیم عنوان کرد و افزود: به طور میانگین روزانه ۲هزار و ۸۲۸ تیم داوطلب در اجرای طرح مشارکت داشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین گفت: میانگین خانه‌های هلال مشارکت کننده در طرح، روزانه حدود ۶۱۱ خانه هلال و میانگین تعداد موسسات خیریه همکار با جمعیت هلال‌احمر در این طرح به شکل روزانه حدود ۸۴ موسسه بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/