رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز پرداخت کمک هزینه معیشتی ۱۰۰ هزار خانوار مددجوی بهزیستی در سراسر کشور خبر داد و گفت: افرادی که مستمری بگیر هستند و کسانی که پشت نوبت مستمری قرار دارند، براساس اولویت و جدول توزیع استانی، مشمول دریافت کمک هزینه معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی می شوند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا در مراسم اهدای اقلام ضروری مددجویان سازمان بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز روز مبارکی است زیرا هم در آستانه اعیاد مبارک ماه ربیع الاول هستیم و هم از این بابت که امروز به نوعی برای ما عیدی خواهد بود که می‌توانیم کمکی را برای مددجویان عزتمند سازمان بهزیستی در شهرستان‌های چابهار و قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

وی افزود: بعد از سفر مهندس فتاح به استان سیستان و بلوچستان و بازدیدی که از این مناطق جنوبی استان داشتند، در تماسی که در روز جمعه با ایشان داشتم، گفتند که نیازمندی‌ها در استان سیستان و بلوچستان و در شهرستانهای چابهار و قصرقند برای مددجویان از جمله مسائل است، طی تماسی که با همکاران در استان داشتیم این نیازها احصاء شد و هم در بعد کمک برای اتمام ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان و هم برای کمک هزینه‌های معیشتی برای امور ۱۰۰۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در ۲ شهرستان و توابع آن و همچنین تجهیزات توانبخشی مانند ویلچر و ویلچر برقی و تامین وسایل منزل توانستیم کمک جذب کنیم.

به گفته قبادی دانا، در مجموع بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال معادل ۱۵ میلیارد تومان برای این کمکها اختصاص داده که این اقلام تهیه شده است و در حال توزیع است.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته از منطقه دشتیاری و اورکی در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کردم و وضعیت سخت زندگی مردم و مددجویان سازمان بهزیستی را از نزدیک مشاهده کردم و در آن مقطع نیز مبالغی را بر روی کارت بانکی آن دسته از مددجویان سازمان بهزیستی که منازل آنها بر اثر سیل آسیب دیده بود، شارژ کردیم و سعی شد نیازهای اولیه آنها را تا حد امکان تامین کنیم.

وی افزود: کمک‌های بنیاد مستضعغان و سایر دستگاه‌ها و کمک های مردمی و مشارکت‌های مردمی خیرین کمک حال مددجویان بهزیستی بوده است. تاکنون در دوره کرونا مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان بنیاد مستضعفان برای مددجویان سازمان بهزیستی در قالب کمک هزینه لوازم بهداشتی به مددجویان، کمک هزینه لوازم بهداشتی به کودکان کار و خیابانف کمک هزینه معیشتی برای خانواده‌های مددجویان کمک کرده است. همچنین برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین اعلام کرد که امروز همزمان با توزیع اقلام اهدایی بنیاد مستضعفان به مددجویان سازمان بهزیستی در قصر قند و چابهار، شاهد شروع پرداخت کمک هزینه معیشتی برای ۱۰۰ هزار خانوار مددجوی بهزیستی در سراسر کشور هستیم؛ افرادی که مستمری بگیر هستند و کسانی که پشت نوبت مستمری قرار دارند که براساس اولویت و جدول توزیع استانی مشمول کمک هزینه معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی می شوند که در مجموع مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ میلیارد تومان مبلغ در نظر گرفته شده اهدایی و کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که در آستانه اعیاد ماه ربیع برای خانوارهای مددجویان سازمان بهزیستی استانهای سراسر کشور براساس جدول توزیع و سامانه مربوطه در نظر گرفته شده و اختصاص می‌یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/