کد خبر: 6476

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۲۷۰ پروژه با اعتبار ۳۷۰ میلیارد در دست ساخت داریم، گفت: طی ۷ ماهه امسال خیرین ۱۲۸ کلاس درس در لرستان ساخته‌اند.

به گزارش نیکوکار، امیر غفوری نژاد روز دوشنبه در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان و شهردار و اعضای شورای شهر خرم آباد برگزار شد، راه‌های افزایش مشارکت حداکثری مردم در ساخت فضاهای آموزشی و ایجاد فضای سبز مدارس را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: نوسازی مدارس ۲۷۰ پروژه در سطح استان با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان در دست ساخت دارد که از این تعداد ۳۵ مدرسه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان متعلق به شهرستان خرم آباد است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به کاستی‌ها در بخش فضاهای آموزشی تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های شبانه روزی همکاران بنده در نوسازی مدارس در ساخت و تجهیز مدارس باید اعتراف کنم که ما با مشکلات فراوانی در بحث تأمین فضای ایمن و استاندارد آموزشی مواجه هستیم به نحوی که اگر بخواهیم این نواقص را برطرف کنیم با فرض بر مهار ۱۰۰ درصدی تورم به ۳۰ سال زمان و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای هر سال نیازمندیم و البته انجام این مهم با وضعیت موجود تنها با حضور گرم خیرین می‌تواند ممکن شود.

غفوری نژاد حضور خیرین را فرصتی مغتنم برشمرد و افزود: حضور خیرین در جریان سیل سال گذشته موجب دلگرمی همه ما شد و ما با وجود این عزیزان توانستیم این بحران عظیم را پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد: در سال جاری هم حضور این خیرین بسیار پررنگ بوده است به نحوی که هم اکنون ساخت ۱۲۸ کلاس درس را تنها در ۷ ماهه اول سال جاری با مشارکت خیران در سطح استان شاهد هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستاندر ادامه خواستار مساعدت و یاری شهرداری خرم آباد در ساخت مدارس شد و گفت: شهرداری می‌تواند با مساعدت در اموری مثل تسریع در امور بَر و کف، گسترش فضاهای سبز مدارس، امکان سنجی برای محوطه مدارس برای فعالسازی آنها در وقت غیر اداری و یاری رساندن به امر تبلیغ طرح آجر به آجر با هدف ایجاد این امر به صورت یک فرهنگ عمومی با در اختیار قراردادن امکانات شهرداری ما را در این امر خطیر یاری کند.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر