کد خبر: 6399

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)خبر داد؛

ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کشور در ۳ سال گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کشور در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری شامگاه چهارشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با تشریح برخی برنامه‌های این نهاد اظهار کرد: ساخت مسکن یکی از گران‌ترین و ارزنده ترین خدمات کمیته امداد به نیازمندان و جامعه مددجویی است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در سراسر کشور ساخته می‌شود، افزود: در استان ایلام نیز چندین پروژه مسکن در دست ساخت بوده که با این اقدامات نیاز مسکن مددجویان استان به حداقل خواهد رسید.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه با اشاره به سفر خود به استان ایلام، افزود: در این سفر در شهر دهلران ۱۰۸ واحد، در موسیان ۷ واحد و در شهر سرآبله نیز ۸ واحد مسکونی تحویل نیازمندان شد که خوشبختانه برای نخستین بار در کشور شهرهای موسیان و دهلران هم اکنون فاقد مددجوی بدون مسکن هستند.

بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی در زمینه کار و تلاش از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است، افزود: در این زمینه فرهنگ سازی در زمینه ترویج فرهنگ کار و تلاش در اولویت این برنامه‌ها و مهم‌ترین نیاز است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های اشتغال زایی این نهاد، افزود: در مدت سه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سراسر کشور ایجاد شده که این میزان بیش از برنامه‌های پیش بینی شده در این زمینه و تعهدات امداد بوده است.

بختیاری به اشتغال ایجاد شده در استان ایلام اشاره کرد و گفت: ایلام در این زمینه از استان‌های موفق کشور بوده و سال گذشته به همت امدادگران این استان بیش از چهار هزار فرصت شغلی برای نیازمندان این استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: امسال نیز با یک جهش خوب حداقل پنج هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان برای نیازمندان جویای کار در این استان پیش بینی شده است و چنانچه استان به تعهدات خود در این زمینه عمل کند اعتبارات بیشتری در اختیار استان قرار می‌گیرد.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر