سرپرست معاونت منابع داوطلبی و توسعه خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان هلال‌احمر به منظور حمایت از بیماران نیازمند در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، از خیرین و عموم مردم خواست تا لوازم و تجهیزات پزشکی بدون استفاده خود را در اختیار بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر قرار دهند.

به گزارش نیکوکار، فاطمه رفیعی با بیان اینکه از سال های گذشته به منظور ارائه خدمات اجتماعی و انسانی و یاری رساندن به محرومان در حوزه توانبخشی و با هدف حمایت از بیماران نیازمند، «بانک امانات تجهیزات پزشکی» هلال احمر در سراسر کشور راه اندازی شده است، افزود: در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و مراجعه تعداد بیشتری از بیماران نیازمند برای دریافت تجهیزات پزشکی از جمله تخت‌ بیمار، ونتیلاتور، کپسول اکسیژن و نظایر آن به کمک خیرین برای توسعه این بانک ها نیاز داریم.

وی ادامه داد: این حرکت خیرخواهانه که با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و همدلی انجام می شود، یک فرصت مناسب است تا خیرین ضمن همدلی و همراهی خود همانند گذشته، با اهدای کمک‌های خیریه ای خود (وقف، هبه) بخشی از آلام بیماران نیازمند را برطرف کنند. از این رو از خیرین، نیکوکاران و اقشار مختلف مردم که تمایل دارند با حضور خود برای مساعدت در این امر نقش داشته باشند دعوت می شود کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به «بانک امانات تجهیزات پزشکی» اهدا کنند و ما را در رساندن تجهیزات مورد نیاز به بیماران یاری دهند.

سرپرست معاونت منابع داوطلبی و توسعه خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان هلال‌احمر اضافه کرد: این اقلام شامل انواع تجهیزات پزشکی مانند؛ ویلچر، واکر، تصفیه کننده هوا، دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، تخت بیمار، دستگاه تست خون، تب سنج، فشارسنج ها، ماساژورها و نظایر آن است که به صورت امانی تا پایان دوره درمان در اختیار بیماران نیازمندی که توان خرید این تجهیزات را ندارند، قرار می گیرد.

رفیعی توضیح داد: خیرین و نیکوکاران برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم، می توانند با شعب جمعیت هلال احمر در مراکز استان های سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

در همه فعالیت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ارزش های چهارگانه خلاقیت و نوآوری، مسوولیت پذیری، کرامت مخاطبان و توانمند سازی وجود دارد و پشتیبان این سازمان در این مسیر مشارکت های مردمی و فعالیت های داوطلبانه مردم مهربان و نوعدوست ایران اسلامی است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/