معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از واگذاری سه هزار دستگاه خودرو وانت نیسان با ارائه تسیهلات قرض‌الحسنه و بدون نیاز به اخذ هر گونه ضمانت به مددجویان تحت پوشش واجد شرایط این کمیته در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حجت الله عبدالملکی با بیان این مطلب افزود: تفاهمنامه سه جانبه کمیته امداد به نمایندگی سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، شرکت سایپا به نمایندگی سید جواد سلیمانی مدیرعامل شرکت خودرو سازی سایپا و صندوق کارآفرینی امید به نمایندگی اصغر نورالله زاده به امضا رسید.

وی اظهار داشت: براساس این تفاهمنامه مقرر شده شرکت سایپا، خودروی وانت نیسان را با هدف کمک به اقشار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد با ۱۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت مصوب روز در اختیار مددجویان واجد شرایط کمیته امداد قرار داده و مبالغ آن از سوی کمیته امداد و صندوق کارآفرینی به صورت مشارکتی تامین شود.

عضو هیات امنای کمیته امداد با تاکید براینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش از مهمترین اهداف اجرای این طرح است، گفت: در سال های ۹۶ و ۹۷ نیز سه هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو وانت نیسان از طریق امضا تفاهم نامه سه جانبه کمیته امداد، شرکت زامیاد و صندوق کارآفرینی امید در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مددجویان مستعد به کار و دارای گواهینامه برای تحویل خودرو از اولویت خاصی برخوردار بوده و توسط تیم کارشناسی کمیته امداد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، افزود: متقاضیان واجد شرایط پس از انجام بررسی های لازم مورد تایید نهایی قرار گرفته و کار واگذاری خودرو پس از معرفی کمیته امداد از سوی شرکت سایپا انجام خواهد شد.

معاونت اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص مدارک ضمنانت مددجویان نیز گفت: در اجرای این طرح با هدف کمک هر چه بیشتر به مددجویان نیازی به وثیقه و ضمانت متقاضیان نیست اما سند خودرو به عنوان ضمانت تا پایان پرداخت اقساط به صندوق کارآفرینی امید نزد این صندوق خواهد ماند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه براساس تفاهم نامه به امضا رسیده اقساط تسهیلات ارائه شده به متقاضیان خودرو باید طی مدت هفت سال از سوی مددجویان مذکور بازپرداخت شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروهای یادشده، خودرو کار هستند هیچگونه امکان خرید فروش برای مددجویان تحویل گیرنده امکان پذیر نخواهد بود زیرا که این افراد قانونا نیز حق هیچگونه خرید و فروشی با هر عنوانی را ندارند.

عضو هیات امنای کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: براساس پیش بینی های لازم با هدف ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از هرگونه خرید و فروش خودرو تحت هر شرایط و عنوان موجود، متقاضیان خودرو نیز نمی تواند اقساط تعیین شده برای مدت هفت سال را با هدف آزاد سازی سند خودر زودتر از موعد مقرر پرداخت کنند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/