جمعیت هلال‌احمر به مناسبت فرارسیدن ۱۰ اکتبر(۱۹ مهر ماه) روز جهانی بهداشت روان دوره آموزشی «آرامش بخشی ذهن و روان برای مقابله بهتر با ویروس کرونا» به صورت آنلاین برگزار می‌ کند.

به گزارش نیکوکار، ۱۰ اکتبر روز جهانی بهداشت روان نامگذاری شده است، به همین مناسبت دوره آموزشی «آرامش بخشی ذهن و روان برای مقابله بهتر با ویروس کرونا» توسط معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی و با همکاری جمعیت هلال احمر ایران به صورت آنلاین برگزار می شود.

این دوره آموزشی به صورت رایگان و در قالب ۶ مبحث با عناوین آیا واکنش‌های من به ویروس کرونا طبیعی است؟، مهارت‌های مدیریت استرس کرونا (بخش اول)، چرا در شرایط همه‌گیری اپیدمی کرونا، نباید نگران باشیم؟، مهارت‌های مدیریت استرس کرونا (بخش دوم)، نامه‌ای برای حامیان – شیوه مدیریت استرس در دیگران (در حمایت از بیماران و خانواده‌های آنها) و آموزش خودمراقبتی به کودک، ارائه می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت خادم به نشانی www.khadem.ir در این دوره آموزشی شرکت کنند.

گواهینامه دوره‌های آموزشی «آنلاین» پس از گذشت ۲۴ ساعت از شرکت در دوره و ثبت مشخصات فردی، در سامانه سایت خادم قابل دریافت خواهد بود.

درباره روز جهانی بهداشت روان

روز جهانی بهداشت روان برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی به ابتکار فدراسیون جهانی سلامت روانی تعیین شد و سازمان جهانی بهداشت هم این مناسبت را در دهم اکتبر هر سال به رسمیت شناخت. روز جهانی سلامت روانی در هر سال موضوعی مشخص و متفاوت دارد؛ کمک های اولیه روانی و حمایت از افراد نومید موضوع امسال این روز است.

این روز چه اهمیتی دارد؟

خودکشی و خودآزاری گرچه به خودی خود از مسائل سلامت روانی نیست، اما ارتباط روشنی با سرخوردگی روانی دارد. به واقع، در حال حاضر در انگلیس و ولز، خودکشی مهمترین علت مرگ مردان ۲۰ تا ۴۹ ساله است؛ این حقیقت ناخوشایند نشانگر طیف گسترده اقداماتی است که هنوز انجام نشده است.
برای مراقبت از سلامت روانی می توان در درباره احساسات خود صحبت کرد، ورزش کرد، تغذیه سالم داشت، از مصرف نوشیدنی های الکلی پزهیز کرد، با عزیزان و بستگان خود در ارتباط بود، از درخواست کمک از دیگران خودداری نکرد، به خود استراحت داد، فعالیت هایی در حرفه مورد علاقه خود داشت، ظرفیت ها و توانمندی های خود را پذیرفت و توقع بیشتر نداشت و دیگران را دوست داشت و به آنها اهمیت داد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/