سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از بهسازی گرمخانه های موجود و ساخت سه گرمخانه جدید در پایتخت خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید مالک حسینی در مورد ساخت گرمخانه های جدید در تهران با بیان اینکه براساس برنامه توسعه سوم شهر تهران، سازمان خدمات اجتماعی می بایست در راستای افزایش سطح خدمات خود نسبت به ساخت گرمخانه های فرامنطقه ای در تهران اقدام کند، گفت: بر همین اساس ساخت سه گرمخانه جدید در سه پهنه شرق، شمال و جنوب تهران را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه در ساخت گرمخانه های جدید حتما به پیوست های اجتماعی، محلی و… توجه خواهد شد، افزود: از این سه گرمخانه جدید، دو مرکز با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای مردان و یک مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر برای زنان خواهد بود که در حال حاضر زمین در منطقه ۴ تحویل داده شده و رایزنی برای مکان یابی زمین در منطقه ۱۶ نیز ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه در سالجاری تلاش کردیم نسبت به بهسازی گرمخانه های دیگرمان نیز اقدام کنیم، ادامه داد: سازه برخی از گرمخانه های منطقه ای اصلا برای انجام کارهای خدمات اقامتی ساخته نشده است به عنوان مثال گرمخانه خاوران قبلا چاپخانه روزنامه همشهری بوده و یا مابقی گرمخانه ها، سوله  و یا ملک مسکونی بودند و برایشان چنین کارکردی تعریف نشده بود، اما مناسب سازی شده و به عنوان گرمخانه استفاده شده است.

وی همچنین از آمادگی این سازمان برای پذیرش افراد بی خانمان و کارتن خواب بیشتر در روزهای سرد پاییزی خبر داد و افزود: برنامه ریزی شده که همزمان با کاهش دمای هوا و بارش احتمالی باران، تعداد گشت های خدماتی این سازمان برای جذب افراد بی خانمان افزایش یابد و گرمخانه ها نیز آمادگی لازم برای افزایش تعداد مراجعات را دارند و جای نگرانی نیست.

حسینی در پاسخ به اینکه سال گذشته چه میزان خدمات به افراد بی خانمان تهران داده شده است، گفت: در سال گذشته ما برای نخستین بار خدمات گرمخانه را برای تمام طول نیمه دوم سال شبانه روزی کردیم و این شرایط در سال جاری نیز برای هر دو نیمه سال ادامه خواهد داشت. ما سال گذشته مجموعا بیش از ۴۹۰ هزار نفر شب به افراد بی خانمان خدمت رسانی کرده ایم که ۱۰ درصد استفاده کننده ها از خدمات ارائه شده در گرمخانه ها زن بوده اند.

وی همچنین افزود: از مجموعه افراد مراجعه کننده به گرمخانه ها در سال گذشته بیش از ۶۶ هزار نفر شبانه روز خدمت ارائه کرده ایم که این خدمات را بیش از ۲۴۰۰ نفر دریافت کرده اند و بیش از ۳۰ درصد بهره مندها زنان بی سرپناه بوده اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/