کد خبر: 6276

رییس کمیته امداد کشور:

۶ هزار نخبه علمی تحت‌ پوشش داریم

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۸۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۶ هزار نفر از آنان نخبه علمی هستند.

به گزارش نیکوکار، مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین افتتاح سالن همایش سردار شهید قاسم سلیمانی اردوگاه علی ابن ابیطالب (ع) در سنندج اظهار داشت: وظیفه ما این است برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان نخبه و موفقیت آنان در رده‌های مختلف تحصیلی حمایت‌های لازم را در زمینه تامین نیازهایشان داشته باشیم.
وی بحث فرهنگ سازی در زمینه اشتغالزایی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش را از جمله سیاست‌های کمیته امداد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۵۳ میلیارد تومان تسهیلات در کردستان برای اشتغالزایی ۴ هزار و ۲۰۰ نفر پرداخت شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: امسال هم سهم مددجویان این استان از پرداخت تسهیلات، ۱۶۳ میلیارد تومان با ۵ هزار و ۱۰۰ نفر است، ضمن اینکه در بحث مسکن محرومان هم تفاهم نامه احداث سه هزار واحد مسکونی با سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در کردستان بسته شده که اولویت با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.
بختیاری با بیان اینکه ساخت این مسکن‌ها ۵۰ درصد پیشرفت دارد، اضافه کرد: قرارداد ساخت یک هزار واحد نیز با استانداری کردستان منعقد شده که پروانه احداث ۲۰۰ واحد آن صادر شده است.

امروز با حضور مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرادنیا استاندار کردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و برخی مسوولان استانی سالن همایش ۴۰۰ نفری سرار شهید قاسم سلیمانی در اردوگاه تفریحی، رفاهی علی ابن ابیطالب (ع) سنندج افتتاح شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در آیین بهره‌برداری از این سالن با بیان اینکه این هدیه رهبری به مردم منطقه است، اظهار داشت: این اردوگاه هر ساله میزبان مددجویانی از استان‌های دیگر است که بدلیل نداشتن سالن آمفی تئاتر دارای نقص بود.
محمدرسول شیخی زاده افزود: این مجموعه با متراژ یک هزار و ۱۹۶ مترمربع، دارای ۴۰۰ نفر ظرفیت و برای ساخت آن هشت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۴ میلیارد تومان آن از محل فروش املاک استان، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میایون تومان اعتبارات کمیته امداد و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی است.

وی به تحت پوسش بودن ۱۵ هزار دانش آموز و ۲ هزار دانشجو و طلبه اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش اموزان نیازمند تهیه سده که بزودی توزیع می‌شود.
همچنین در این آیین از سردیس شهید سردار قاسم سلیمانی رونمایی شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/