رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: طرح جهش تولید به منظور توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال و کار آفرینی، توسط بسیج زنان انجام می شود.

به گزارش نیکوکار، از اجرای طرح جهش تولید برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه کارآفرینی خبر داد و گفت: بسیج جامعه زنان به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار این طرح را به راه انداخته و بر اساس آن طی ۳ سال ۲۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار سراسر کشور در حوزه اشتغال و کارآفرینی حمایت و توانمند سازی می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور توضیح داد: بر اساس این طرح بانوان از طریق کارگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت شناسایی می‌شوند، به آنها آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی ارائه و به منظور حمایت نیز وام‌های کارآفرینی نیز به این افراد داده می‌شود.

بیابانی با بیان اینکه این طرح به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است، ادامه داد: پس از این مرحله نیز به منظور ایجاد بازار فروش محصولات، شبکه سازی و برند سازی انجام و محصولات مدنظر در شبکه خرید و فروش ایجاد شده، به فروش می‌رسد.

وی افزود: اگر بانوان مهارتی داشته باشند و به عنوان مثال به دلیل کرونا اشتغال خود را از دست داده اما مهارت لازم در شغل و حرفه‌ای را داشته باشند، با پرداخت وام‌های کارآفرینی آنها را تقویت و حمایت می‌کنیم. مراکز کارآفرینی نیز با ارائه مشاوره‌های لازم در این زمینه محصولات آنها را ارتقا خواهند داد تا به سطح استاندارد برسند و در شبکه‌های فروش ما قرار بگیرند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: حتی در صورتی که محصولات در حد صادرات باشند نیز بنیاد تعاون بسیج فرآیند صادرات و فروش آنها را در خارج از کشور انجام خواهد داد.

بیابانی در خصوص زمان اجرای این طرح عنوان کرد: این طرح در حال حاضر مورد تأیید سازمان بسیج قرار گرفته، کارهای نهایی آن رو به اتمام است و به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی توضیح داد: ارائه آموزش مهارت‌ها نیز با توجه به اقتضای مناطق مختلف کشور و علایق زنان خواهد بود. به عنوان مثال در شهرهایی که حرفه یا سنت خاصی دارند، آموزش‌ها بر اساس فرهنگ بومی منطقه ارائه داده می‌شود. به عنوان مثال در حوزه صنایع دستی ۲۹۵ حرفه مختلف وجود دارد که ظرفیت بسیار زیادی را برای آموزش ایجاد می‌کند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور درباره همکاری با دیگر نهادها برای اجرای این طرح، ابراز داشت: با سازمان‌هایی از جمله وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت کار و غیره هماهنگی‌های لازم انجام شده و از خدمات و کمک‌های آنها برای اجرای طرح جهش تولید زنان سرپرست خانوار استفاده می‌شود.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/