رئیس سازمان بهزیستی از برپایی پویشی تحت عنوان «پازل همدلی» خبر داد و گفت:سازمان بهزیستی جهت حمایت و رسیدگی به دانش‌آموزان نیازمند و تحت پوشش در ذیل پویش بزرگ مردمی ایران همدل قصد دارد تا با برپایی پویشی تحت عنوان «پازل همدلی» پازل همدلی مردم ایران را تکمیل و نسبت به تهیه و تامین ۶۰ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش آموزان سراسر کشور اقدام کند.

به گزارش نیکوکار، معظم رهبری بر پایه نهضت احسان و تعاون از عید غدیر خم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد؛ یکی از اهدافی که در پویش ایران همدل مدنظر دستگاه‌های مختلف مشارکت‌کننده بوده تهیه و تامین نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی جهت حمایت و رسیدگی به دانش‌آموزان نیازمند و تحت پوشش در ذیل پویش بزرگ مردمی ایران همدل قصد دارد تا با برپایی پویشی تحت عنوان «پازل همدلی» با همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار، آوای پیک تحریر ایرانیان، موسسه خیریه نیک گامان و مشارکت مردم ایران اسلامی پازل همدلی مردم ایران را تکمیل و نسبت به تهیه و تامین ۶۰ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش آموزان سراسر کشور اقدام کند.

به گفته قبادی دانا، در این پویش پازل نقشه ایران با ۶۰۰ هزار قطعه که در نقشه هر استان نمادهای میراث فرهنگی آن استان نیز نقش بسته است (که ابعاد پازل نقشه ایران ۲۰ متر در ۳۰ متر است) تهیه شده و علاقه‌مندان و خیران که می‌خواهند در این پویش مشارکت کنند می‌توانند با خرید هر قطعه این پازل به قیمت ۱۰ هزار تومان در تامین لوازم‌التحریر و کوله وسایل مدرسه برای دانش آموزان سراسر کشور سهیم باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه قطعات این پازل توسط مشارکت‌های خرد مردمی تکمیل می‌شود گفت: با ثبت اسم تمام مشارکت‌کنندگان بر روی قطعات پازل به عنوان بزرگترین پازل در دنیا و نمادی ماندگار از پویش ایران همدل در نقطه‌ای از ایران به یادگار نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین پازل های کوچک هزار قطعه‌ای از نقشه ایران توسط ادارات کل بهزیستی استان‌ها در سراسر کشور با همکاری تمام مسئولان استان و تمام مدیران، خیران و مردم هر استان به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان تکمیل می‌شود و معادل ریالی مشارکت جذب شده قطعات پازل اصلی در نقشه سایت پویش تکمیل می‌شود.

قبادی دانا افزود: کسانی که قصد دارند در این همدلی بزرگ مشارکت کنند، می‌توانند به سایت pazelehamdeli.ir مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند، استانی که قصد دارند در آن مشارکت کنند را انتخاب و یک یا چند قطعه پازل را به نام خود ثبت و خریداری کنند تا به دانش آموزان آن منطقه‌ای که مدنظرشان است در زمینه تهیه نوشت‌افزار کمک شود. همچنین گروه‌های خیریه، موسسات مختلف و افرادی که علاقه‌مند به همکاری هستند می‌توانند با ورود به سایت و درج نام موسسه یا خیریه خود و یا با هماهنگی با ادارات بهزیستی استان‌ها نام موسسه یا خیریه خود را برای همیشه در نماد همدلی مردم ایران ثبت کنند.

بنابر اظهارات رئیس سازمان بهزیستی کشور، تمام فرآیندها و روش‌های اجرایی این کار و کمک‌های جمع شده برای استان‌های مختلف و لوازم التحریری که تهیه می‌شوند و به استانها ارسال می‌شوند به طور شفاف و در سایت مربوطه برای مشارکت‌کنندگان قابل رویت و در دسترس است و می‌توانند نتایج کار را تا پایان دنبال کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا این حرکت بتواند نقش موثری در نهضت تعاون و احسان ایفا کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/