بختیاری گفت: به کارآفرینانی که ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را شاغل می‌کنند، ۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم پویش ملی موکب اشتغال محرومان اظهار کرد: از واژه موکب برای مشارکت مردمی و محرومیت زدایی استفاده شده است.

او با بیان اینکه اشتغالزایی موجب حل مشکلات اجتماعی نیز می‌شود، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد اشتغالزایی و توانمندسازی محرومان است.

بختیاری افزود: ما وظیفه ارائه هر نوع خدمات را به سالمندان و بیماران صعب العلاج برعهده داریم.

او افزود: ۶۳ درصد مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند که کمیته امداد به عنوان راهبر موظف است برای آن‌ها شغلی ایجاد و این افراد را توانمند کند.

بختیاری گفت: مشاهده شده که قطعات کارخانه‌های بزرگ توسط برخی از افراد در منازل تولید شده است.

او با بیان اینکه با موافقت بانک مرکزی مقرر شده است کارآفرینان اگر ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را شاغل کنند ۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کنند، گفت: ۷۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد از سال ۷۳ تا ۹۷ از چرخه این نهاد خارج شدند و به خودکفایی رسیدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: افرادی که از کمیته امداد تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند، ۹۰ درصد اقساط بانکی خود را پرداخت کرده‌اند و این افراد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/