کد خبر: 6064

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح اعلام کرد

آغاز اجرای طرح پایش سلامت سالمندان از فردا

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از اجرای طرح پایش سلامت سالمندان خبر داد و گفت: از ۱۰ مهر ۹۹ و همزمان با روز جهانی سالمند پایلوت این طرح را در استان های منتخب شروع می کنیم.

به گزارش نیکوکار، دکتر امیر نوروزی در این باره اظهار کرد: ۴۳ سوال در ۱۳ محور و گروه سندروم های شایع سالمندی طراحی کرده ایم از اطلاعات شناختی و خلقی گرفته تا دیگر شاخص ها؛ یک اپلیکیشن موبایلی برای این کار طراحی شده است.

وی با بیان اینکه سالمندان تحت پوشش با پاسخ به این ۴۳ سوال در یکی از گروه های چهارگانه زیر قرار می گیرند گفت: گروه اول افرادی هستند که سلامت کامل دارند. سلامت گروه دوم در یک یا نهایت دو محور مختل است که راهنمایی می شوند به کجا مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح افزود: سلامت گروه سوم در بیش از دومحور دچار اختلال است و این افراد توانایی مراجعه به مراکز منتخب را دارند. گروه چهارم توانایی مراجعه ندارند که در قالب بسته خدمتی بالینی در منزل،  پزشک معتمد به منزل وی مراجعه می کند و طرح درمانی برای وی تهیه می شود و تحت نظر قرار می گیرد.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه در صدد توسعه بسته های خدمتی هستیم گفت: اخیرا تفاهمنامه ای با دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران امضا کردیم و مقرر شد در راستای خرید راهبردی ۱۰ درصدی که به عنوان سهم دانشگاه است به بیمه شده تخفیف دهند و ۹۰ درصد هزینه خدمات بستری و زایمان را در بیمارستان های زیرمجموعه بپردازیم.

وی افزود: بیمارستان فرهیختگان، امیر المومنین و بوعلی از این جمله اند و فرانشیز آن را دانشگاه آزاد به بیمه شده ها تخفیف می دهند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح تاکید کرد: مایلیم بیمه شده ما احساس کند که یک حامی دارد. سازمان های بیمه ای ما سازمان هایی هستند که نقش حمایتی دارند و علاوه بر درمان، حمایت می کنند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/