با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، 150 مدرسه جدید درمناطق کم‌برخوردار کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی امروز افتتاح شد و تعداد مدارس ساخته‌شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درمناطق محروم کشور، به 1400 رسید.

به گزارش نیکوکار، صبح امروز در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و حضور ویدئو کنفرانسی نمایندگان ولی‌فقیه و استانداران استانهای زنجان، خوزستان و خراسان شمالی، ۱۵۰ مدرسه جدید در ۲۲ استان کشور افتتاح شد.

همچنین دراین مراسم که در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران برگزار می‌شد، ۱۵ مدرسه کانکسی مجهز به عشایر کرمانشاه ، ۱۰ دستگاه ون برای بازماندگان از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان و ۵۰هزار بسته نوشت‌افزار برای توزیع در مناطق محروم استان تهران تحویل وزارت آموزش و پرورش شد.

رئیس دفتر مقام‌معظم‌رهبری دراین مراسم گفت: خداقوت می‌گویم به مجموعه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام و آقای مخبر که امروز دیدم بعد از گذراندن دوران نقاهت بیماری سخت کرونا پرانرژی‌تر از قبل در میدان حاضر شده‌اند و خوشحالم که می‌بینم ویروس کرونا هم نتوانسته در عزم ایشان خدشه‌ای واردکند و مثل قبل پرتوان در خدمت‌رسانی به مردم و مناطق محروم فعال هستند.

وی افزود: مردم ایران در ماجرای کرونا و راه‌اندازی موج همدلی‌ و ارسال کمکهای نقدی و غیرنقدی و بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا شاهکار کردند و چشم دنیا را به خود خیره کردند.

رئیس دفترمقام معظم رهبری بااشاره به اقدامات و دستاوردهای گسترده ستاد اجرایی به ویژه در ایام کرونا خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام ، امروز آبروی نظام است وحضور این ستاد و بنیاد برکتش در مناطق محروم حقا و انصافا موجب ایجاد برکت در این مناطق بوده است.

وی عنوان کرد:ساخت مدرسه و کمک به پرورش نسل آینده، نیاز امروز کشور و اولویت اول شماست، استعدادهای درخشان فراوانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم داریم و هرقدر دراین خصوص خدمت کنید و سرمایه و زمان و توجه بگذارید ارزشمند است و جای کار دارد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم با تبریک ایام گرامی‌داشت دفاع مقدس گفت: در جنگ ۸ ساله هیچ‌وقت ما به لحاظ لجستیکی و تجهیزات و ادوات با دشمن برابر نبودیم و قدرت جنگ کلاسیک با او را نداشتیم.

وی افزود: درآن زمان با دستور وتدبیر امام ، رزمندگان ما با استفاده از شیوه جهادی و فرهنگ بسیج توانستند دشمن تا دندان مسلح را از پا در بیاورند و با روشهای غیرکلاسیک پیروز شدیم.

رئیس ستاد اجرایی تأکید کرد:امروز هم اگر کسی فکر کند که مشکلات اقتصادی و معضلات بزرگ کشور را با وجود تحریمها می‌توان ازطریق کلاسیک حل کرد اشتباه کرده، در این میدان هم باید با فرهنگ جهادی و به میدان آوردن توان داخلی ورود کرد و قطعا ازاین راه  می‌شود دراین میدان پیروز شد.

مخبر با اشاره به اقدامات ستاد افزود: ما در ستاد اجرایی برای ایجاد اشتغال و احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده ، توان انبوه خود مردم را به میدان آورده‌ایم و موفق شدیم سال گذشته ۱۶۰ هزار شغل درکشور ایجاد کنیم که تا پایان امسال این رقم به بیش از ۳۰۰ هزار شغل در کشور خواهد رسید.

وی با اشاره به افتتاح ۱۵۰ مدرسه جدید افزود: رهبرمعظم انقلاب چندسال پیش ، از ستاد اجرایی خواستند تا ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم بسازیم و ما تا امروز موفق شدیم ۱۴۰۰ مدرسه بسازیم و به لطف خدا تا پایان سال آینده تعداد این مدارس رابه ۲۰۰۰ مدرسه خواهیم رساند.

مخبر افزود: اقدامات ستاد دراین حوزه به ساخت مدرسه محدود نمیشود و اهدای مدارس کانکسی، اهدای ون و مینی‌ون جهت برگزاری کلاس برای بازماندگان از تحصیل، اهدای تبلت دانش‌آموزی و بسته‌های نوشت افزاری درمناطق محروم هم جزو برنامه‌های ثابت ستاد اجرایی فرمان امام است و سالی یک میلیون بسته لوازم‌تحریر دراین مناطق توزیع می‌کنیم.

رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز دراین مراسم گفت: از دکتر مخبر بخاطر زحمات جهادی و تلاش
های شبانه‌روزی ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت مدارس جدید در مناطق محروم کشور و اختصاص اعتبارات قابل‌توجه قدردانی و تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: هرجا ما برای پروژه‌های مربوط به ساخت مدارس و حتی طرحهای نیمه‌تمام و برزمین مانده سراغ ستاد اجرایی و بنیاد برکت رفتیم، این دوستان به یاری ما شتافتند و با دست باز دراین حوزه ورود کردند.

وی افزود: درهمه این ۱۵۰ مدرسه بنیادبرکت که امروز افتتاح می‌شود، نکات تربیتی و پرورشی و شاخص‌های سند تحول بنیادین آموزش رعایت شده است واین مدارس به آزمایشگاه و نمازخانه و امکانات کامل مجهز هستند.

در ادامه این مراسم ، در ارتباطی ویدئوکنفرانسی چهار مدرسه در رباط کریم استان تهران، خراسان شمالی، زنجان و خوزستان با دستور رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شدند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/