کد خبر: 5879

مدیرعامل مرکز توسعه فرهنگی و اجتماعی از برگزاری مراسم «سفره‌های کرامت پدری» به‌مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) در راستای تکریم از دختران یتیم برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا اشراقیان در ارتباط با اجرای طرح اکرام ایتام با عنوان «سفره‌های کرامت پدری» که به همت مرکز توسعه فرهنگی و اجتماعی و با همکاری حسینیه مبارکه محبان الزهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور امسال این مراسم در روز چهارم صفر(سه‌شنبه یکم مهر ماه) مقارن با ایام شهادت حضرت رقیه(س) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌‌که در این روز سفره‌ای پهن و و از دختران یتیم پذیرایی خواهد شد، گفت: امسال به‌دلیل شیوع کرونا مراسم را محدود  برگزار کرده و حدود ۱۰۰ نفر از ایتام ۲ تا ۶ ساله را به‌همراه مادرانشان دعوت کرده که پس از اجرای برنامه‌ای به‌منظور آشنایی این عزیزان با شخصیت حضرت رقیه(س)، هدیه‌های نقدی و عروسکی به عنوان یادگاری به آنها اعطا خواهد شد.

مدیرعامل مرکز توسعه فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: این مجموعه به‌طورکلی ۵۸۰ خانواده یتیم را از مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌دهد.

اشراقیان  افزود: این ۵۸۰ خانواده به فراخور نوع نیازشان از لحاظ کمک‌هزینه، هزینه پوشاک، مدارس و … هرسال تحت پوشش قرار دارند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم همانند مراسم سالیانه شیرخوارگان حسینی, «سفره‌های کرامت پدری» هم هرساله در ایام شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها برگزار شود، گفت: امیدواریم این پویش جهانی شده تا همگان با ابعاد مختلف حادثه عاشورا و ابعاد شخصیتی نازدانه حضرت ابی‌عبدالله(ع) بیشتر آشنا شوند.

 

منبع: خبرگزاری آنا

 

انتهای پیام/