کد خبر: 5834

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از واگذاری ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش نیکوکار، احمد لطفی صبح شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد، تأمین مسکن مددجویی برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در استان بوشهر است.

وی از رفع بخشی از نیازهای خانواده‌های تحت پوشش این نهاد به مسکن مناسب خبر داد و گفت: در طی پنج سال گذشته، با استفاده از توان خیرین حقیقی و حقوقی، گام‌های مناسبی برای احداث مسکن مقاوم مددجویی برداشته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: مشارکت در ساخت یک هزار واحد مسکونی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یک هزار واحد توسط استانداری بوشهر، بخشی از همکاری فرابخشی ساختارهای حقوقی با این نهاد در رفع مشکل نیاز به مسکن مددجویی طی سه سال گذشته بوده است.

وی با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در ساخت مسکن مددجویی بیان کرد: ۷۰۰ واحد احداث‌شده توسط این دو مجموعه، در هفته دفاع مقدس به مددجویان این نهاد در استان بوشهر واگذار می‌شود.

لطفی ادامه داد: با وجود یک سری امکانات سخت‌افزاری در مجموعه سپاه، برای هر واحد ۵۰ متری به‌طور متوسط یک‌میلیون تومان هزینه شده درحالی‌که در حالت عادی کمتر از دو میلیون تومان به ازای هر متر، مسکنی ساخته نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: اگر چه بخش عمده‌ای از مددجویان این نهاد در دسترسی به یک مسکن مقاوم دچار مشکل هستند، اما سعی ما این بود که در یک فرایند عدالت محور، ایتام و خانواده‌های پرجمعیت را در اولویت واگذاری مسکن‌های تازه‌ساخت، قرار دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/