رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد بودجه تامین شده که با این مبلغ اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلویت، امکان پذیر نیست.

به گزاش نیکوکار، وحید قبادی دانا  گفت: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ رسیده اند، اما شاغل نیستند، به حساب بانکی آن‌ها واریز شد.

وی افزود: مجموع مبلغ واریزی ۵۰ میلیارد تومان است که برای ۱۲۵ هزار خانوار در سراسر کشور واریز شد. این مبالغ واریزی از ۳۶۰ هزارتومان تا ۴۹۰ هزار تومان متغییر است.

این مقام ارشد در سازمان بهزیستی با بیان اینکه این مبلغ، علاوه بر مستمری واریز شده است، اظهار کرد: این واریزی دومین واریزی در سال جاری است که مرحله اول در فروردین ماه انجام شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصویب قانون جدید در سال ۹۶، گفت: در سال ۹۸ برای اولین بار اعتبار قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، به مبلغ هزارو ۱۰۰ میلیاردتومان تعیین و مبلغ ۷۷۶ میلیارد تومان تامین اعتبار و تخصیص داده شد. امیدواریم در سال جاری با حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها، باقی مانده بودجه نیز تخصیص پیدا کند.

وی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای این سازمان افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان بهزیستی، ۳۰۰ هزار میلیاردتومان بود که تنها ده درصد آن به مبلغ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شد و در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

قبادی دانا بیان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم برای بودجه سال جاری مبلغک افی برای اجرای قانون را در نظر بگیرند. با تامین اعتیار کافی می‌توان مواد این قوانین را اجرا کرد، اما وقتی اعتبار در نظر گرفته شده کمتر از ده درصد اعتبار مورد نیاز است، اجرای قانون دچار مشکل می‌شود و امیدواریم با تمهیدات لازم این مشکل مرتفع شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/