دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: فقط انجام تست PCR از هر معتاد متجاهر ۲۵۰ هزار تومان هزینه دربر دارد و بدون استثنا از تمام معتادان جمع‌آوری در استان تهران، این تست انجام شده است.

به گزارش نیکوکار، مصطفی هادی‌زاده درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر ایجاد یک دهکده با امکانات لازم و مدرن برای نگهداری معتادان متجاهر در تهران اظهار کرد: در حال حاضر هزینه‌های بسیاری برای معتادان متجاهر انجام می‌شود اما متأسفانه این افراد مجدداً به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران افزود: پیش از این نیز اشاره شده که  هزینه نگهداری هر فرد معتاد در مراکز ماده ۱۶، در سال جاری ۲۸ هزار تومان است و هزینه‌های جانبی دیگری برای نگهداری این افراد در مراکز بازپروری می‌شود یا به طور مثال فقط انجام تست PCR از هر معتاد متجاهر ۲۵۰ هزار تومان هزینه دربردارد و بدون استثنا از تمام معتادان جمع‌آوری در استان تهران، این تست انجام شده است.

وی تصریح کرد: مبالغ بسیار زیادی سالانه برای نگهداری معتادان متجاهر هزینه می‌شود؛ در ابتدا مدت زمان نگهداری قانونی آنها باید از ۶ ماه به دو سال افزایش پیدا کند همچنین باید مکانی را برای نگهداری این افراد فراهم کرد تا آنها بتوانند با فعالیت شغلی، هزینه‌های خود را فراهم کنند، منبع درآمدی برای آنها باشد یا حتی بتوانند پس‌اندازی برای خود داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور مثال در مرکز مهر سروش، معتادان متجاهر همزمان با درمان و بازپروری، فعالیتهای شغلی مانند تولید ماسک را نیز انجام می‌دهند.

هادی‌زاده یادآور شد: اکنون در شهر تهران نیز فضاهای بلااستفاده و زیادی وجود دارد که می‌توان برای طراحی اردوگاه یا کمپ نگهداری معتادان متجاهر با امکانات کامل در آن اقدام کرد و محیطی برای این افراد تعبیه دید که بتوانند ضمن فراگیری شغل، هزینه‌های خود را نیز تأمین کنند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

ارسال نظر