مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا، کودکان کار را از نظر آموزشی با دشواری‌هایی مواجه کرده است، گفت: در حال حاضر انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان در حال وضعیت سنجی کودکان است تا مشخص شود که باید برای چه تعداد کودک ظرفیت ایجاد کند و چه تعدادی از کودکان را می‌تواند به سمت آموزش رسمی کشور سوق دهد.

به گزارش نیکوکار، قاسم حسنی ، به ارائه توضیحاتی از وضعیت آموزشی کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد: هر چند آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس اعلام آمادگی کرده اما با شیوع بیماری کرونا، کودکان کار را از نظر آموزشی با دشواری‌هایی مواجه شده اند چراکه تمامی این کودکان از ابزارهای هوشمند مانند تبلت و لپ تاپ برای دریافت آموزش از راه دور برخوردار نیستند.

مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان کار با بیان اینکه انجمن باتوجه به شرایط کرونا، آموزش‌های از راه دور مانند ارائه سوالات آموزشی و… در پیش گرفته است، گفت: این انجمن با داشتن پنج مرکز به فعالیت‌های خدماتی، آموزشی و حمایتی این کودکان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه وضعیت کودکان کار و خیابان تحت پوشش انجمن به دو صورت است، اظهار کرد: برخی از کودکان کار هستند که شرایط لازم برای برخورداری از سیستم رسمی آموزشی کشور را دارند که بخش مددکاری انجمن مشکلات پیش روی این کودکان را برطرف کرده و آنها را به سیستم آموزشی رسمی کشور هدایت می‌کند، اما برخی دیگر سنشان از مقطع تحصیلی مربوطه بیشتر است و باید هرچه زودتر آموزش‌های خود را شروع کنند که انجمن برای موضوع تحصیل آنها برنامه‌هایی دارد. همچنین انجمن برای آن دسته از کودکان کار که دچار اختلالات یادگیری هستند، کلاس‌های رفع اختلالات یادگیری برگزار می‌کند.

حسنی با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ کودک کار و خیابان تحت پوشش این انجمن هستند، گفت: در حال حاضر انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان در حال وضعیت سنجی کودکان است تا مشخص شود که باید برای چه تعداد کودک ظرفیت ایجاد کند و چه تعدادی از کودکان را می‌تواند به سمت آموزش رسمی کشور سوق دهد، لذا آمار دقیق‌تر از تعداد کودکان کار تحت پوشش طی هفته‌های آینده اعلام می‌شود.

حسنی با بیان اینکه هدف ما این است که باتوجه به شرایط ، تردد کودکان کار و خیابان را به داخل انجمن کاهش دهیم تا خطری آنها را تهدید نکند، ادامه داد: کودکان کار در شرایطی هستند که نمی‌توان آموزش‌های مجازی و از راه دور را در اختیارشان گذاشت و از سوی دیگر حضور این کودکان در کلاس‌ها و به صورت تجمعی از نظر بهداشتی می تواند مشکلاتی ایجاد ‌کند، از طرفی دیگر تعطیل کردن کلاس‌ها هم به نفع آنها نیست.

وی در ادامه به کمپین مشق مهر که با هدف حمایت از کودکان کار، همزمان با شروع سال تحصیلی ٩٩ توسط انجمن حمایت از کودکان کار آغاز شده است اشاره‌ای کرد و گفت: کمپین مشق مهر هر ساله همزمان با شروع سال تحصیلی برای حمایت از کودکانی که در شرایط دشوار هستند آغاز می‌شود، اما باتوجه به بیماری کرونا امسال علاوه بر هزینه‌ ثبت‌نام مدارس بخشی از کودکان تحت پوشش، نوشت‌افزار، تامین اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک و… را در دستور کار قرار داریم.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/