کد خبر: 5609

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از پیگیری جذب ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در این جمعیت خبر داد و گفت: این افراد در راستای خدمات‌رسانی بهتر و طبق پیگیری‌های انجام شده بزودی از طریق آزمون های عمومی جذب هلال‌احمر می‌شوند.

به گزارش نیکوکار، این مطلب را مهدی ولی پور در نشست صمیمانه با دبیران باشگاه‌های امدادگران و نجاتگران عنوان کرد و افزود: تعداد ۱۲ هزار پست سازمانی در جمعیت هلال احمر وجود دارد و ‌در کل کشور پنج هزار امدادگر و نجاتگر در حال خدمت رسانی هستند.

وی توضیح داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه جهت تجهیز انبارهای امدادی و تامین تجهیزات تخصصی نیاز است که ۲۱۴ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حق ایاب و ذهاب امدادگران و نجاتگران اضافه کرد: افزایش حق ایاب و ذهاب امدادگران و نجاتگران در دستور کار است و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

ولی پور اضافه کرد: با تفاهم نامه هایی که امضا شده پیگیر هستیم تا امدادگران و نجاتگرانی که ۱۰ روز در پایگاه ها حضور دارند دفترچه خدمات درمانی دریافت کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین تذکرات مکرر وزیر بهداشت مبنی بر عدم سفر در تابستان امسال، میلیون ها نفر غربالگری شدند و ۴۸ پست موقت امدادی در کل کشور راه اندازی شد.

حضور ۴۳۲۹ امدادگر در طرح نجات یار

معاون برنامه ریزی سازمان امدادونجات نیز در نشست با دبیران باشگاه های امدادگران و ‌نجاتگران استان خراسان رضوی گفت: اجرای طرح نجات یار با حضور ۴۳۲۹ امدادگر یکم به زودی در پایگاه های سراسر کشور اجرا می شود.

حمیدرضا اسکاش افزود: کمبود نیرو در چهار محور وجود دارد که با تفاهم نامه های انجام شده با واحدهای دیگر به زودی کمبود نیرو جبران می شود.

وی گفت: محور اول انتقال اعضای جوانان و داوطلبان به امدادونجات، محور دوم جذب سرباز امدادگر، محور سوم افزایش رفاهیات و خدمات مطلوب تر برای امدادگران و نجاتگران و محورم چهارم ایجاد طرح نجات یار است.

اسکاش ادامه داد: در صدد هستیم به کارت های شناسایی امدادگران و نجاتگران هویت تازه ای ببخشیم و بیمه امدادگران در حوادث و مصدومیت ها در اولویت قرار گیرد که با تفاهم نامه های صورت گرفته با معاون توانبخشی، تخفیف ها و تسهیلات ویژه ای در بخش بهداشتی، درمانی و توانبخشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی سازمان امدادونجات کشور با اشاره به فعالیت باشگاه امدادگران و نجاتگران افزود: اردوی دو روزه ویژه دبیران باشگاه امدادگران و نجاتگران استان های سراسر کشور در نخستین فرصت برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر