رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: برای اشتغال معلولان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان، تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا پایان سال ۹۸ به مددجویان پرداخت شد.

به گزارش نیکوکار، لیلا هفت‌جوش  اظهار کرد: در راستای خودکفا سازی، ایجاد اشتغال معلولان و بازتوانی مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر، تا پایان سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان این اداره پرداخت شد.

وی با بیان اینکه به ۲۱ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است، افزود: از این تعداد ۱۸ نفر بانوی زن سرپرست خانوار و سه نفر مددجوی مرد واجد شرایط بوده‌اند که به دلیل اشتغال و فعالیت آنها در رشته‌های خیاطی، آرایشگری، خدمات کامپیوتری، سوپرمارکت، هنرهای تجسمی و موارد مشابه تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در ادامه بیان کرد: سرانه پرداختی این تسهیلات اشتغال‌زایی به افراد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

هفت‌جوش در پایان گفت: از همه مددجویان واجد شرایط در حوزه‌های «امور اجتماعی» از قبیل زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، امور «توان‌بخشی» شامل معلولان، امور «پیشگیری» شامل افراد مبتلا به بیماری اعتیاد که در مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی ترک کرده و در حال حاضر پاک شده‌اند و همچنین کسانی که مدارک فنی و حرفه‌ای معتبر یا جواز کسب دارند، در راستای بهره‌مندی از این تسهیلات به واحد اشتغال این اداره و یا مجتمع‌ها و کلینیک‌های مددکاری مربوطه خود مراجعه و راهنمایی لازم را در خصوص دریافت کنند.

بازتوانی و اشتغال مددجویان و بهبود شرایط زندگی آنها از سیاست‌های جاری و مهم سازمان بهزیستی و مورد تأکید مسئولان آن است.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/