رئیس کمیته امداد از ارائه وام ۲ میلیارد تومانی به کارفرمایان در ازای استخدام ۴۰ نفر از مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

وی در این دیدار ایجاد زمینه اشتغال برای نیازمندان را از رویکردهای اصلی این نهاد عنوان کرد و افزود: اشتغال خانگی مهمترین راهبرد و سیاست کمیته امداد و محور برنامه‌های این نهاد حمایتی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه انجام وظایف مادری در کنار تامین معاش زندگی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در اولویت است، افزود: ایجاد اشتغال برای زنان تحت حمایت در خانه و کنار فرزندان یک ضرورت است و اهمیت بالایی دارد.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی ایجاد اشتغال خانگی کل کشور را دارد، گفت: حمایت از کارفرمایانی که از جامعه هدف برای اشتغال استفاده می‌کنند از جمله برنامه‌های حمایتی است و کارفرمایانی که ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را استخدام کنند تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برگزاری پویش ملی ایران همدل افزود: این پویش از عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. بر همین اساس از مقرر شده تا از تاسوعا تا اربعین حسینی ۶ میلیون وعده غذایی میان نیازمندان توزیع شود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره، بازرسی و بازدید از مراحل ایجاد اشتغال گفت: پس از اعطای تسهیلات اشتغال باید نظارت و بازرسی از این طرح‌ها انجام شود.

وی افزود: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، باید زمینه ایجاد اشتغال و احداث مسکن با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به مددجویان مورد تاکید قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت حفظ حرمت و کرامت خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد: کمک مومنانه و همچنین حمایت از این افراد باید با حفظ حرمت و کرامت آنها باشد.

امام جمعه شهرکرد ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های این نهاد از نیازمندان خاطرنشان کرد: کمیته امداد باید خانواده‌های تحت حمایت را از همه جهات فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و اشتغال حمایت کند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/