کد خبر: 5330

فرماندار شهرستان ری با تاکید بر اینکه باید بانکها اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا را در اولویت قرار دهند، گفت: باید حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و مشکلات معیشتی در دستور کار بانک ها قرار گیرد.

به گزارش نیکوکار، حسین توکلی کجانی درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و رفع مشکلات معیشتی حاصل از شیوع کرونا ویروس گفت: همراهی و حمایت از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع موجب افزایش اشتغال و رونق چرخه تولید خواهد شد و بدنبال آن جهش تولید محقق می شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی سامانه رصد یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در جهت ایجاد اشتغال است و در این راستا دستگاه های اجرایی شهرستان ری در اشتغالزایی همکاری بسیار خوبی دارند که همه این موارد گام های بلندی در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی است.

کجانی افزود: بانک ها در کنار دولت در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی پیش قدم هستند و با توجه به مشکلات اقتصادی بیماری کرونا، ضرورت دارد اولویت بانک ها، اعطای تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا و رفع مشکلات معیشتی باشد، چرا که مشاغل آسیب دیده از کرونا بایستی حفظ شوند و طرح های حمایتی برای این مشاغل در راستای رفع مشکل اقتصادی و جلوگیری از تعدیل نیرو درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بانک های عامل حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا را در دستور کار قرار دهند و نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان ری در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اجرای دستورالعمل نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم نیز گفت: بی تردید تمامی مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در راستای حفظ سلامت عمومی است و اجرای دستورالعمل نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم مستلزم همراهی مردم و هیئات شهرستان ری است.

وی افزود: کرونا یک بیماری فراگیر است که سلامت عمومی را تهدید می کند و به همین دلیل رعایت فاصله گذاری و توجه به نکات بهداشتی، ضروری و مهم است. تمامی مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در راستای حفظ سلامت عمومی است و اجرای دستورالعمل نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم مستلزم همراهی مردم و هیئات شهرستان ری است.

توکلی تاکید کرد: قطعا مراسمات ایام محرم در شهرستان برگزار خواهد شد، اما بایستی عزاداری ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود و توصیه های روحانیون، مسئولین هیئات و مداحان شهرستان ری در آگاهی بخشی و بصیرت عزاداران نقش بسزایی دارد. با توجه به مخاطرات توزیع نذورات در مراسمات ماه محرم، می توان با اجرای طرح کمک های مومنانه نسبت به تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان اقدام کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/