سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در جلسه امروز کمیسیون نسبت به عدم حضور مسولان سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در جلسه صبح این کمیسیون انتقاد کرد.

به گزارش نیکوکار، زهرا شیخی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیسیون بهداشت امروز میزبان سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس جمعیت هلال احمر برای ارائه گزارش درباره اقدامات انجام شده در دوران کرونا و برنامه های آتی خود بود.

وی افزود: با توجه به گزارش سرپرست کمیته امداد مبلغ پرداختی به هر فرد تحت پوشش کم بوده و کفاف تامین نیازهای آن ها به خصوص در شرایط فعلی اقتصادی را نمی دهد لذا بر لزوم رفع این مشکل تاکید شد.

شیخی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون نیز گفت: کمیسیون با هدف بررسی آخرین وضعیت جذب، بکارگیری، تبدیل وضعیت ، برقراری فوق العاده ویژه و پرداخت معوقات کادر درمان از مسئولان سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دعوت کرده بود که متاسفانه هیچ یک از مقامات تصمیم‌گیر دستگاه اجرایی در جلسه حضور پیدا نکردند.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی با عدم حضور در جلسه کمیسیون شأن مجلس را رعایت نکردند و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان عدم حضور مسئولان را بی احترامی به شأن کمیسیون دانست و تاکید کرد که باید مدیران ارشد و مقامات تصمیم‌گیر دستگاه اجرایی به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم گیری دقیق و اثرگذار برای کادر درمان در جلسات کمیسیون حضور داشته باشند از این رو هنگامی که بالاترین مقام دستگاه ‌های اجرایی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند، دلیلی برای ادامه جلسه وجود ندارد؛ بنابراین جلسه اول کمیسیون بهداشت و درمان لغو شد.

شیخی ادامه داد: در ادامه میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری گزارشی در خصوص جامعه پرستاری و مشکلاتی این قشر در خصوص کمبود نیرو، وضعیت استخدامی، خستگی و عدم انگیزه کادر پرستاری ارائه کند و اعضای کمیسیون نیز سوالاتی را مطرح کرده مبنی بر اینکه مشکلات و مسائل امروز تنها به خلاءهای قانونی محدود نشده بلکه سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت  باید این مشکلات  را از قبل پیش بینی می‌کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون دغدغه‌ها و نگرانی های خود را درخصوص جذب، بکارگیری و پرداخت معوقات کادر پرستاری عنوان کردند. البته اگر در ابتدای جلسه مدیران ارشد و تصمیم‌گیر سازمان برنامه و وزارت بهداشت حضور داشتند، بهتر می‌توانستیم در این خصوص جمع بندی و تصمیم‌گیری کنیم.

شیخی در پایان با اشاره به بررسی آئین نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاور وزیر بهداشت در امور ایثارگری گفت که با توجه اهمیت این موضوع و لزوم ارزیابی بیشتر مقرر شد در این باره جلسه‌ای با حضور روسای کمیسیون های شوراها، بهداشت و امنیت ملی تشکیل شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/