معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام(ره) گفت:‌ بودجه اشتغال در سال ۱۳۹۹ با کمک حوزه مجلس از پنج هزار میلیارد به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است که این برای کمیته امداد و بهزیستی است.

به گزارش نیکوکار، جعفر صباغیان روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) اولین نهاد انقلابی بود که با تفکر دینی و فقهی حضرت امام (ره) در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ شکل گرفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه اصل محوری شامل «حفظ روحیه و کمک به نیازمندان»، «جلب رضایت مخاطبین» و «پیگیری تونمندسازی کمک‌گیرندگان» را سرلوحه برنامه‌های این کمیته تعیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به «توانمندسازی مددجویان» و «حفظ کرامت انسانی» آن‌ها تاکید شده است.

صباغیان گفت: اشتغال، ایجاد مسکن، خوداتکایی و باور اعتقادی باعث توانمندسازی مددجویان می‌شود؛ در کمیته امداد به دنبال این هستیم با اقدامات زیربنایی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.

وی افزود: خود را مکلف می‌دانیم به بیماران صعب‌العلاج و افراد سالمند تا پایان عمرشان، خدمات ارائه دهیم.

صباغیان تصریح کرد: در حوزه حقوقی حول سه محور «میز خدمت مددکاری»، «آموزش حقوقی» و «پرونده‌های دعاوی» فعالیت می‌کنیم که در حوزه «میز خدمت» از ظرفیت وکلای نیکوکار بهره برده و اکنون نیز هزار و ۱۰۰ وکیل نیکوکار به مددجویان ارائه خدمت می‌دهند؛ همچنین ۵۱۸ میز خدمت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: آموزش حقوقی به مددجویان کمیته امداد از دیگر مواردی است که به آن تاکید شده و خانواده مددجویان در استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور در دفاتر خدمات حقوق کمیته امداد آموزش‌های مختلف را دریافت می‌کنند.

صباغیان با بیان اینکه ارتباط خوبی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و قوه قضاییه شکل گرفته، گفت: با هماهنگی دفاع خدمات الکترنیک قضایی هزینه ثبت دادخواست و دیگر هزینه‌ها از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی‌شود.

وی گفت: در سال گذشته به سه هزار و ۱۷۱ پرونده سازمانی، هفت هزار و ۲۹۰ پرونده مددجویان رسیدگی شد؛ همچنین به ۲۴ هزار و ۲۵۱ مددجو آموزش مددجو داده شده است.

صباغیان با بیان اینکه تعامل سازنده و مثبت با نمایندگان مجلس از مهمترین اولویت کمیته امدادامام خمینی(ره) است، گفت: در مجموعه کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت به مددجویان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های معاونت حقوقی و امور مجلس پیگیری طرح‌ها و لوایحی است که در حوزه فقرزدایی و محرومیت زدایی مرتبط است. بودجه اشتغال در سال ۱۳۹۹ با کمک حوزه مجلس از پنج هزار میلیارد به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است که این برای کمیته امداد و بهزیستی است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه برنامه ششم توسعه سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، گفت: برای برنامه هفتم توسعه که از سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود ۱۲ پیشنهاد برای فقرزدایی و محرومیت زدایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است.

وی افزود: سهم دستگاه‌ها در حوزه محرومان و فقرزدایی باید در برنامه هفتم مشخص شود.

صباغیان با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری عدالت یار در یزد و قزوین گفت: این مراکز با توجه به اینکه قضات و وکلا عضو آن هستند می‌تواند در حوزه فقرزدایی کمک کند.

وی با بیان اینکه شفافیت در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، گفت: با راه‌اندازی امداد الکترونیک، همه هزینه‌ها و عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت شفاف در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

 

منبع: میزان

 

انتهای پیام/