مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیروت از ارائه خدمات متنوع درمانی بشردوستانه به ۱۶۵۰ مجروح انفجار در بندر این شهر و بیماران مراجعه کننده از ملیت‌های مختلف از سوی پزشکان داوطلب ایرانی در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد باقر محمدی که به بیروت اعزام شده، با اعلام این مطلب افزود: از روز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ که این بیمارستان به صورت رسمی فعالیت خود را برای ارائه خدمات متنوع درمانی به مجروحان انفجار اخیر، در منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت پایتخت لبنان آغاز کرد، تا پایان وقت کاری جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ به وقت محلی بیش از ۱۶۵۰  نفر برای دریافت خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشکان عمومی، متخصص ریه، ارتوپد، بیهوشی، جراح، اطفال، مغز و اعصاب، طب اورژانس و خدمات پرستاری از جمله انجام و تعویض پانسمان و بانداژ، جراحی های کوچک، تزریقات، بخیه، خارج کردن اجسام خارجی از چشم، دست و پا، آتل بندی، تزریقات و پانسمان به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه در لبنان روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است،  توضیح داد: با توجه به این تعطیلی شمار مراجعه کنندگان از جمله بیماران و مجروحان لبنانی برای دریافت خدمات درمانی، پزشکی و دارویی به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران افزایش یافته که آنان به چهار زبان عربی، فرانسه، انگلیسی و ارمنی سعی در برقراری ارتباط با پزشکان داوطلب هلال احمر و دریافت خدمات درمانی هستند.

مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیروت اضافه کرد: از زمان راه اندازی و احداث بیمارستان صحرایی سریع استقرار (RDH) جمعیت هلال احمر ایران در بیروت تا کنون ۱۰ عمل جراحی فوریتی از  جمله جراحی پیوند عصب، خارج کردن تومور بیرونی، ارتوپدی، شکستگی مرکب استخوان، خارج کردن اجسام خارجی ناشی از انفجار و نظایر آن در این بیمارستان انجام شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین در مدت زمان یادشده بالغ بر ۳۰۰ مورد پانسمان، بانداژ، آتل بندی دست و پا و شست و شوی زخم های مجروحان ناشی از انفجار هولناک بندر بیروت در این بیمارستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازتاب حضور تیم پزشکی و درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مجروحان انفجار هولناک بندر بیروت در این شهر در رسانه های محلی، داخلی و خارجی مقیم لبنان خیلی زیاد است، گفت: همچنین از زمان فعالیت این بیمارستان صحرایی در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان، گروه های مختلف سیاسی، فرقه های مذهبی و مردم مقاوم این شهر از خدمات رسانی پزشکان، پرستاران و امدادگران ایرانی اظهار رضایت و خشنودی دارند و بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران جای خود را در دل و چشم مردم این شهر باز کرده است.

وی اعلام کرد: نیمی از بیمارستان‌های بیروت در حادثه اخیر به شدت آسیب دیده و توان خدمت‌رسانی ندارند و این خدمات رسانی بیمارستان صحرایی هلال احمر در بیروت در حالی انجام می شود که بسیاری از این بیمارستان های این شهر به دلیل خسارت‌های وارده ناشی از انفجار درخواست کمک داده‌اند و برخی از این بیمارستان‌ها نیز مجبور شدند به خاطر ورود صدها نفر از مجروحان انفجار بیماران کرونایی خود را از بخش اورژانس تخلیه کنند.

ایران نخستین کشوری است که هلال احمر آن پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی برای کمک به مجروحان، یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است.

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یک‌ماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۵ تن به لبنان ارسال کرده است.

محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی درخواست دولت لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال شده است.

انفجار در بندر بیروت که در ۴ اوت (سه شنبه گذشته) به وقوع پیوست، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشت و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند. این انفجار خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/