کد خبر: 5246

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: دو هزار واحد مسکن محرومان در استان مازندارن احداث می شود و دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات آن تامین شده است.

به گزارش نیکوکار، علیرضا تابش پیش ازظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی مازندران گفت: در بازسازی سیل سال ۹۸ در مازندران، حدود ۴۵۰ واحد احداثی و هفت هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری داشتیم که بیشتر ابنیه ها و تأسیسات زیر بنایی آنها نیز خسارت دیده بودند که با صرف اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان کار باز سازی انها انجام شد.

وی افزود: بازنگری طرح هادی ۹۵ روستا در مازندران با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هم به پایان رسیده و کار بازنگری طرح هادی بیشتر روستاها هم در این استان آغاز شده است زیر نیاز روستا در بخش عمران در این استان بیشتر از نقاط دیگر است.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه ۱۳۶ واحد مسکن روستایی تا کنون بهسازی و نوسازی شده، این کار را اقدامی ویژه برشمرد.

تابش با بیان اینکه در کشور حدود ۷۷ هزار و ۹۴۰ واحد مسکن محرومین در ۱۴ استان در یکسال اخیر کلنگ زنی شد، اظهار داشت: کلنگ دو هزار واحد مسکن محرومین امروز در مازندران به زمین زده می‌شود که مبلغ وام بلاعوضش را هم سازمان برنامه و بودجه تأمین کرد و نیازی به آورده مردم نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: سازمان برنامه و بودجه تاکنون دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبار ساخت این مسکن‌ها را تأمین کرده و در سال آینده همین موقع به بهره برداری می رسند.

وی درباره تأمین اعتبار جهت رانش برخی روستاها و خسارت‌های ناشی از ان نیز گفت: این موضوع در حال بررسی در هیأت دولت و تأمین اعتبار است.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

ارسال نظر