دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از آموزش و آماده‌سازی تیم‌های مددکار اجتماعی در حوادث و بلایا با استفاده از ظرفیت خانه‌های داوطلب تخصصی هلال‌احمر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد حسن قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای اثر بخشی خدمات اجتماعی و حمایتی برای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت افراد آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی دارید، افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به ظرفیت های سازمان جوانان و داوطلبان هدایت خیرین و داوطلبان جهت تأمین هزینه ها و خدمات اجتماعی در حوادث و بلایا و کمک به برقراری دوباره شغل و درآمد خانواده های آسیب دیده با کمک خیرین و تشکل های مردم نهاد را عملیاتی و اجرایی کرده است.

وی توضیح داد: در همین راستا تأمین کمک هزینه های درمان بیماری های متأثر از بلایای طبیعی از محل کمک های مردمی جمع آوری شده مردمی و مشارکت تشکل های مردم نهاد، همکاری با هنرمندان داوطلب جهت راه اندازی کمپین هایی برای برقراری دوباره زندگی مردم آسیب دیده
توسعه سامانه خدمات اجتماعی جمعیت و ارتباط با سامانه خدمات اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و اجرای طرح «مدیریت مورد» (Case Mamagment) برای خانواده های آسیب پذیری که از هرگونه کمک و حمایت در حوادث بی بهره می باشند در دستور کار فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه این جمعیت قرار دارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی جهت کودکان در زمان حوادث توسط تیم های سحر، اجرای طرح مداخله اجتماع محور در مناطق حادثه دیده با همکاری یونیسف از دیگر برنامه های عملیاتی هلال احمر برای اثر بخشی خدمات اجتماعی و حمایتی برای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت افراد آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی است.

قوسیان مقدم با تعریفی از ویژگی های خدمات داوطلبانه در جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر تصریح کرد: داوطلبان جمعیت های ملی یادشده در ارائه این خدمات داوطلبانه تمایلات منفعت طلبانه نداشته، اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن را دنبال نمی‌کنند و این خدمات را بشردوستانه، خیرخواهانه و عام المنفعه می دادند و در اوقات فراغت و به صورت غیر رسمی انجام می دهند.

اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگی Unity و جهانشمولی Universality است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/