کد خبر: 5142

ماجرای پویش یادگار مهر از آن جایی شروع شد که یکی از داوطلبان جمعیت طلوع بی نشان‌ها، یکی از عزیزان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داد، این داوطلب جوان به خاطر عشق و علاقه و وابستگی زیاد به این عزیز از دست رفته این پویش را برای تحصیل کودکان مناطق محروم راه‌اندازی کرد.

به گزارش نیکوکار، در این راستا خانواده‌های داغدار، در قالب این پویش می‌توانند هزینه مراسم عزای عزیز از دست رفته خود را صرف خرید لوازم‌التحریر و کیف مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار کرده و رویای مدرسه رفتن کودکی را محقق کنند.

اکبر رجبی مشهود مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها درباره راه اندازی پویش یادگار مهر میگوید: ما از قبل یک تعداد کودک در مناطق کم برخوردار و محروم کشور را شناسایی کرده بودیم که امکانات لازم برای رفتن به مدرسه را نداشتند. تا این حد که یکبار با پدری مواجه شدیم که به خاطر نداشتن پول برای تامین لوازم مدرسه، دخترش را از رفتن به مدرسه محروم کرده بود اما گروه که به موقع با این پدر و مشکلاتش آشنا شدند به سرعت بسته ای از لوازم التحریر و کیف مدرسه را در اختیار این کودک و خانواده اش قرار دادند از آن پس پدر توافق کرد که دخترش به مدرسه برود.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها ادامه می دهد: درست است که در حال حاضر به خاطر کرونا بچه ها شرایط رفتن به مدرسه را ندارند اما آنها باید به صورت آنلاین آموزش هایشان را ادامه دهند به همین دلیل نیاز به امکانات آموزشی از جمله کیف مدرسه، لوازم التحریر و گوشی هوشمند،  نه تنها انگیزه آنها برای آموزش و یادگیری را افزایش می دهد بلکه مسیر آموزش را نیز برای آنها سهولت می بخشد.

یادگار مهر

رجبی ادامه می دهد: حال پویش یادگار مهر به این علت راه اندازی شده که مردم به جای تاج گل، این پول را صرف تهیه کیف و لوازم التحریر مدرسه برای کودکان محروم می کنند. این درحالی است که پس از اینکار لوح تشکری به خانواده ای که اهدایی داشته داده می شود. این کمک می کند تا این روند میان مردم فراگیر شود.

در این حالت افراد به جای هزینه های نامعقول، می دانند که با مشارکت در این طرح زمینه ای برای تحقق رویای یک کودک و به مدرسه رفتن وی را فراهم کرده اند زیرا خیلی از خانواده این کودکان به این علت که قادر به تامین هزینه وسایل مدرسه و لوازم آموزشی کودک را ندارند اجازه رفتن به مدرسه را به وی نمی دهند. پس با این اتفاق والدین آنها مجاب می شوند که کودک را سر کلاس درس بفرستند.

قسمت جالب این ماجرا اما این است که کیف ها را بچه ها بهبودیافته از اعتیاد جمعیت طلوع بی نشان ها تولید می کنند و برای آنها نیز اشتغال زایی و درآمد ایجاد می شود تا بار دیگر سراغ مصرف مواد نروند.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها ادامه می دهد: باید بدانیم که با مشارکت در این طرح به راه افتادن چرخه مهربانی اقدام کرده ایم. نه تنها یک فرصت طلایی در اختیار کودکی بازمانده از تحصیل قرار داده ایم بلکه سرنوشت وی را نیز دگرگون می کنیم. به این دلیل که وقتی کودکی شانس رفتن به مدرسه را پیدا کند، دیگر مجبور نیست کودک کار یا کودک همسر شود یا به هر دلیلی به خاطر فقر فرهنگی به اعتیاد یا بزه روی بیاورد.

حالا پویش «یادگار مهر» فرصتی است تا خانواده هایی که بر اثر کرونا یا هر مساله دیگری عزیزانشان را از دست داده اند، می توانند هزینه مراسم را در قالب کیف و لوازم التحریر به دست دانش آموزان مناطق محروم برسانند.

«همان طور که همگی می دانیم، مقامات و کارشناسان بارها از تریبون های مختلف برگزاری هرگونه اجتماعات از جمله عروسی و عزا را ممنوع اعلام کرده اند. به همین دلیل در مراسم عزا مردم آن طور که باید نمی توانند سوگواری کرده و عزیزشان را به خاک بسپارند».

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر