کد خبر: 4882

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ، از ارائه ۷۱ هزار مورد کمک ‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حسین خدرویسی، با تبریک سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملی ازدواج، گفت: کمک به ازدواج جوانان از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان است و این نهاد در یکسال گذشته ۷۱ هزار مورد کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت اهدا کرده است.

وی به افزایش مبلغ کمک‌هزینه ازدواج مددجویان در سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: سقف سرانه کمک‌هزینه ازدواج مددجویان از ۶ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۵ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: خدمات این نهاد در حوزه ازدواج شامل ارائه جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های تحت حمایت، جهیزیه به دختران نیازمند خارج از حمایت امداد، هدیه ازدواج پسران و کمک هزینه برای ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار است و این نهاد در سال گذشته با برگزاری جشن ازدواج نمادین برای تازه عروس و دامادهای تحت حمایت، در تسهیل این امر خیر مشارکت کرد.

خدرویسی با بیان اینکه خدمات راهنمایی و مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج به زوج‌های تحت حمایت، از دیگر خدمات این نهاد در حوزه ازدواج است، تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های مشاوره ازدواج، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد گفت: حدود ۱۹ هزار نفر از نوعروسان و زوجین نیازمند، در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امیدواریم با مشارکت مردم و خیران، هرچه سریع‌تر زمینه ازدواج آنان فراهم شود.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/