کد خبر: 4840

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان به مناسبت گرامیداشت روز عید غدیر خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل با بیان اینکه ارزش ریالی این بسته معیشتی در حدود ۳۰۰ هزار تومان است، اظهار داشت: در این بسته معیشتی اقلامی شامل برنج، گوشت، ماکارانی، روغن، حبوبات و غیره در نظر گرفته شده و بین نیازمندان به خصوص خانواده های حاشیه نشین توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت گرامیداشت این ایام فرخنده کاروان های شادی سیار، مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و دیگر برنامه های تدارک دیده شده در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم نیز گفت: برای ایام محرم نیز برنامه های اجرایی در قالب برگزاری مسایل فرهنگی و مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی درفضای باز صحن اماکن مذهبی به انجام خواهد رسید.

عادل اظهار داشت: در این ایام دستجات عزاداری با توجه به برنامه ریزی های به انجام رسیده به اماکن مذهبی هدایت شده و به سوگواری خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: در این ارتباط همچنین به دنبال تدارک یک برنامه اجرایی در قالب نیت اطعام نیز هستیم که در صورت ایجاد هماهنگی های لازم با رویکرد پشتیبانی از مناطق محروم به انجام خواهد رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه تلاش داریم آیین های مذهبی این ایام را حتی به صورت مختصر به داخل منازل سوق دهیم، اظهار داشت: برگزاری آیین های مذهبی و حتی نماز جماعت در مناطقی که سفید اعلام شده با رعایت پروتکل های بهداشتی به انجام می رسد.

وی همچنین پیشتر از راه‌اندازی طرح شمیم در مراکز اوقاف سراسر کشور نیز خبر داده بود و گفته بود: استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی و امام زادگان درقالب اجرای کارآفرینی و ایجاد اشتغال یکی از مسایل مهم و مورد توجه مقام عظمای ولایت نیز هست که امسال را سال جهش تولید نام گذاری نموده اند.

به گفته عادل، به همین منظور با سازمان هایی همانند سازمان فنی و حرفه ای و دیگر نهادهایی که در بحث آموزش، اشتغال خانگی و کارهای فردی تجربه دارند تبادل نظر و هماهنگی های لازم به انجام رسیده است تا بتوانیم هرچه سریعتر موضوع آموزش در مکان های مذهبی را راه اندازی کنیم.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/