برنامه راهبردی_عملیاتی اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس کمیته امداد رونمایی شد.

به گزارش نیکوکار، برنامه راهبردی_عملیاتی اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد رونمایی شد.

این برنامه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت براساس الگوی اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

سند راهبردی_عملیاتی اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد مبتنی بر سه راهبرد بهبود کسب و کار، توسعه زنجیره‌های ارزش و توسعه همکاری فعالان کسب و کار تهیه و اجرایی شده و بر مبنای آن نظام هدایت شغلی و نظام راهبری شغلی ایجاد شده است.

در اجرای این سند بر استفاده از ظرفیت خیران کارآفرین، جهادگران کارآفرین، کارآفرینان حرفه­‌ای، پارک های علم و فن­‌آوری تاکید شده به طوری که بر پایه عملیات شدن این برنامه در سال ۹۸ حدود ۱۷۶هزار شغل برای خانواده های تحت حمایت امداد ایجاد شد.

برنامه اشتغال مددجویان امداد برپایه الگوی اسلامی_ایرانی اشتغال و با هدف رفع مشکل بیکاری به ویژه برای نیازمندان و مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور تدوین شده و با بهره‌گیری از به‌روزترین مدل‌های کارآفرینی همراه با بومی‌سازی، به دنبال پایدارسازی طرح‌های اشتغال از طریق ارائه آموزش‌های لازم است.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/